Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Duboka skrev:Om du ska skjuta inomhus så skulle jag välja ett luftgevär med shroud. Äger ett AA 410 och det låter en del inomhus.
Om du kan tänka dig fjäderbössa så är AA Pro Sport väldigt likt en studsare i känsla och har shroudad pipa.
Silwer skrev:Den enda jag sett utan synlig lufttub var ju den där Spitfire från BSA som såg ut som en vanlig fjäderpåk.
börne skrev:Duboka skrev:Om du ska skjuta inomhus så skulle jag välja ett luftgevär med shroud. Äger ett AA 410 och det låter en del inomhus.
Om du kan tänka dig fjäderbössa så är AA Pro Sport väldigt likt en studsare i känsla och har shroudad pipa.
Vilken effekt kör du den i, min 10J S400 låter inte alls farligt inomhus. Går ju även att ställa ner ytterligare om man bara ska skjuta på säg 10m.
Slugger skrev:Tack för svaren. Jag skall skjuta utomhus så ljudet är inget problem. Jag har annat boende nu och kan inte ha den monterad inomhus i källaren som förut. Den väger dock så lite så det är bara att lyfta ut den. På sikt tänkte jag också byta upp mig till en Canaxa viltmålsbana. Tanken är att försöka komma så nära känslan som en studsare för drevjakt. Den där fjäderbössan var fin, men den ser ut att väga över 4 kg utan kikarsikte. En normal studsare väger in på 3-3,5 kg. Det kan också bli svårt att hitta ett kikarsikte (drevjaktssikte) med rödpunkt för ändamålet då fjäderbössorna verkar kräva mer robusta grejor. Jag vill absolut inte utesluta en fjäderbössa, men det är också lite känslan med flera snabba skott som man gärna också vill åt. En sak som känns viktig är balansen då man inte vill ha en baktung känsla eller att all vikt skall komma från mitten. Jag har därför funderat lite kring längre pipor och tub, men jag har lite för dålig kunskap om luftvapen och vad som kan tänkas fungera så all input är verkligen välkommet.
Duboka skrev:Min är i 10J och låter mycket mer än både Dreamline och AA prosport hemma hos mig.
Slugger skrev:Någon som känt på en Air Arms S510 TC med dubbla långa tuber? Med en sådan borde man få en ordentlig "pipvikt".
För att följa länken så måste du registera dig.
XXL skrev:Det kanske finns en anledning till att drillingar har kulpipan på undersidan...
pattedog skrev:Här är/var min S510 long. Dom nya är inte fel heller.
För att följa länken så måste du registera dig.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster