Följande har jag inte mätt upp eller liknande. Men man kan ju kanske fundera på sakerna?
Jag tror att det skulle kunna vara bra att förbättra värmeledning mellan co2 patronen och magasinets metall. På så sätt får man en större massa metall som kyls och värms upp, och det går då långsammare och blir mer stabilt, än co2 patronens relativt lilla mängd metall. Ytan som gör värmeutbyte mot omgivningen, blir också större.
Något som talar för detta, är mina gevär Hämmerli 850 samt QB78, där gasen från 2st 12g co2 töms ut och lagras i stora metalltuber. Jag upplever inte att gastrycket svajar, om jag så vräker iväg 2x8 skott i snabb följd med 850:an - men jag har inte gjort det så många gånger, och det är klart, att det blir ju ändå aldrig samma eldhastighet som med en semiautomat.
Nu tycker jag mig ha märkt, att nedkylningen av själva (inner-) pipan, åtminstone är lika viktig som nedkylningen av co2 patronen. För när jag testat att skjuta ute i minusgrader med co2 revolver / pistol, har det inte riktigt hjälpt att byta till varm co2 patron. Och patronen verkar hursomhelst inte ha blivit kallare än vid skytte i sommartemperatur. Men pipan har ju verkligen blivit mycket kall.
Visst är det sorgligt att det inte satsas på den typ av fyllbara magasin du föreslår. Men hela iden med bulkfyllning av co2 vapen, bromsade in rejält vid att använda typ brandsläckare som fyllnadskälla för ett par decennier sedan, när
PCP kom. Litet större tankar för paintball är väl det som kommit.
Vet inte hur många skott de får ur sina
PCP pistoler, innan träffbilden svajar för mycket. 30 skott, innan det är dags att pumpa igen?
Alla drivmedel har sina för- och nackdelar. Krut är ju tex skitkul, men inget för hemmagaraget.

Så din kombolösning är verkligen mycket tilltalande!
(Det var några entusiastiska westernskyttar i USA, som faktiskt tyckte CO2 Colt SAA var jättebra komplement till sina krutrevolvrar. En av dem fick en salig blick, när han berättade att han minsann dragit fram pickan under lunchrasten, och pangat inne på kontoret!)
Favoriter för tillfället; Colt Government 1911 A1 diabol och UX Race Gun.