Idag blev det till att montera picatinny skena på Dreamlinen.
Fick bli med Rampamuff så det sitter som det ska. Härligt med Hornbach skruvsortiment där man även kan köpa styckvis.
Köpte 2 st M5 rampamuffar & 2st rosfria M5x16 med kullrig skalle för 9kr, nästan så man skäms att handla för så lite, täcker ju knappt kostnaden för att skriva ut kvittot
Nu finns det ingen återvändo

Borrade med ett 5mm borr lagom djupt så rampamuffen jag använde fick plats, ville inte borra rakt igenom.
För att följa länken så måste du registera dig.Sen med 8mm borr vilket muffen var på minsta ytan.
För att följa länken så måste du registera dig.Drog i rampamuffarna med en skruv & en kontramutter igängad i muffen med hjälp av skruvdragaren så man kunde trycka samtidigt, gick smidigt & lätt att få det rakt mot att man ska skruva & trycka för hand.
För att följa länken så måste du registera dig.Dit med skenan & på med lite färg på dom rostfria skruvarna.
För att följa länken så måste du registera dig.Lånade bipoden från Tikkan, beställde nyss en likadan till, jobbigt att behöva byta plats hela tiden då den inte har snabbfäste.
För att följa länken så måste du registera dig.Sen kom mina klisterlappar också, fick beställa ett gäng men det var det värt

Så nu fick den sitt namn... Bössan får heta så då den är min kompensation till mig själv för det tråkiga 2020
För att följa länken så måste du registera dig.