Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
chaosborn skrev:Varför vill du ha en sådan?
Den liknar Fx impact rätt mycket men utan impacten:s fördelar med justering och att impacten är en riktig bullpup.
Personligen tycker jag deras Hercules Bully är mycket intressantare, den är kortare och har också deras kraftigaste block.
För att följa länken så måste du registera dig.
paracord85 skrev:chaosborn skrev:Varför vill du ha en sådan?
Den liknar Fx impact rätt mycket men utan impacten:s fördelar med justering och att impacten är en riktig bullpup.
Personligen tycker jag deras Hercules Bully är mycket intressantare, den är kortare och har också deras kraftigaste block.
Impact är ju mer än dubbelt så dyr. Bully är också dyr men framförallt 1050 gram tyngre.
paracord85 skrev:Jag vill även hitta något lätt sikte. 3-10x42 som kompakt vore fint
paracord85 skrev:Jag vill även hitta något lätt sikte. 3-10x42 som kompakt vore fint
börne skrev:Står inget om parallax justering på det där "tacticool" siktet, är ju en rätt viktig funktion på ett kikarsikte till en luftbössa.
Antagligen nåt 299kr sikte om man handlar direkt från Kina.
paracord85 skrev:Parallaxjustering på luftgevärsskytte finner jag ganska meningslöst. Min långhållsbössa för 600m har nytta av det men inte här ut till 30m.
börne skrev:Är parallaxen på kikaren ställd till 50 eller 100 meter så kommer du ju inte få skärpa på dom närmare hållen.
BjörnBefälhavaren skrev:Hawke vantage 2-7AO (29.2 cm)https://www.tacticalscope.co.uk/hawke-vantage-2-7x32-ao-mil-dot-reticle-rifle-scope---14111-2967-p.asp
XXL skrev:Parallax handlar inte bara om fokusering utan som namnet anger just om parallax. D v s att målet och hårkorset uppfattas ligga i samma plan så att man inte felaktigt tror att hårkorset ligger på målet utan det är en synvilla för att man tittar snett i kikarsiktet. Detta fenomen är mer påtagligt på de kortare avstånd man skjuter på med luftgevär.
Därför vill man att ett kikarsikte för luftgevär ska ha parallaxjustering ned till 9-10 m.
paracord85 skrev:Nackdelen med billiga sikten brukar ju vara att belysningen bländar. Hur är Hawke i sina steg?
paracord85 skrev:Kompressor tänkte jag ha för att fylla geväret direkt. Inte båda lösningar alltså. Dykartuben måste ju någon fylla också samt besikta nån gång ibland.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst