Välkommen Gäst
Väldigt va lugnt här nu
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
113 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Väldigt va lugnt här nu
va har hänt...nästan helt dött på forumet nu ?????
- vettedax
- Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 299 gånger i 256 inlägg - Luftvapen favorit: fx 2000 HW 98 Diana 100
Re: Väldigt va lugnt här nu
vettedax skrev:va har hänt...nästan helt dött på forumet nu ?????
Det som hänt är att dom som väl besöker forumet inte skriver nåt. Många som bara läser, vissa man ser är inloggade har varit medlemmar i flera år men aldrig skrivit ett ord. Trist, nåt måste man väl ha att säga tycker man.
Totalt var det 1418 användare online :: 140 registrerade, 1 gömd, 4 bottar and 1273 gäster (baserat på användare online de senaste 24 timmarna)
Bara tre inlägg har skrivit idag med detta inlägg inräknat
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA Galahad R Carbine/Aztec 5,5-25X50
AA S400F Classic/Aztec 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
HW35E/UTG 3-12X44
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
HW35E/UTG 3-12X44
-

börne - Inlägg: 19468
- Tack utdelade: 2950 gång
Tackad: 6336 gånger i 2515 inlägg - Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
- Luftvapen favorit: Air Arms
oj...jag får skriva mer då....bra foruum ju
- vettedax
Du vet renovering av D60 lär väl inte bli va?
det är ok att säg att det inte gäller.
Hurvida det är nt prat här vet jag inte då jag inte besöker forumet, inte pga atyt jg har nåt problem med folket eöler forumet utan för att jag själv tappat intresset och blörjat inse min situation bättre, dety är över helt enkelt.
Och när jag är inne ser jag just inget jag har lust att diskutera länge, men det äör ju en rent personlig sak.
Törs inte lägga till nåt om utlovade saker som aldrig hänt osv, det är en intern sak för den gruppen folk, nån måste ju ta över då.
det är ok att säg att det inte gäller.
Hurvida det är nt prat här vet jag inte då jag inte besöker forumet, inte pga atyt jg har nåt problem med folket eöler forumet utan för att jag själv tappat intresset och blörjat inse min situation bättre, dety är över helt enkelt.
Och när jag är inne ser jag just inget jag har lust att diskutera länge, men det äör ju en rent personlig sak.
Törs inte lägga till nåt om utlovade saker som aldrig hänt osv, det är en intern sak för den gruppen folk, nån måste ju ta över då.

-

Silwer - Inlägg: 25048
- Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 969 gånger i 839 inlägg - Skytteklubb: Royal British Airgunners
- Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm
jodå det gäller ännu......har bara inte kommit så långt...
- vettedax
men det är väl så att många har fullt upp med trädgård å allt nu...
- vettedax
jaja, du vet att jag inte blir arg över det, klart du har göra inget snack om det, har man trädgård mm så är det ju så nu.
Det blir väl höst igen, för jag kan vänta, men om jag kan få fart på den så vill jag.
Men obs att jag är i bakgrunden och ofta bar loggar in för att se ev PM som aldrig finns
ioch möjligen nån tråd jag råkade se.
DEt går lite upp och ner helt enkelt, jag saknar en hel del av det prat om gamla klassiska bössor som var igång här, även om vi var få som orkade delta i dessa.
Det blir väl höst igen, för jag kan vänta, men om jag kan få fart på den så vill jag.
Men obs att jag är i bakgrunden och ofta bar loggar in för att se ev PM som aldrig finns
DEt går lite upp och ner helt enkelt, jag saknar en hel del av det prat om gamla klassiska bössor som var igång här, även om vi var få som orkade delta i dessa.

-

Jo jag tar kontakt med dig...jag satt å sköt med min 65a i förrgår..15 meter på en stol med ett kamerastativ å lägga pipan på....jsb 4,53...den röda tushpricken är ca 8 mm..i mitten sitter 4 tyvärr ligger den på ca 160 ms bara....blir nya fjädrar å packning...men va goa bössor det är..otrolig prestanda....klart mest imponerande bössor jag har..
För att följa länken så måste du registera dig.
- vettedax
Tonen mot dem som skriver måste vara tolerant och vänlig. Att klaga på att det skrivs för litet, är inte så effektivt.
Det är en ansträngning för de flesta att sticka ut huvudet och skriva något. Det kan räcka med en enda ovänlighet för många människor, så avstår man från att skriva.
Sedan tycker jag att det vore mycket bra med något slags enkel tummen upp reaktionsmöjlighet. Döp om knappen till "uppskattar inlägget", eller "gillar inlägget", i stället för "tackar för". "Tackar för" blir litet konstigt pompöst ibland. Har man fått hjälp, kan man gott skriva ett tack-inlägg.
Men utan reaktioner, tappar också många sugen att skriva. Standard på internet idag, är "likes" med tummen upp. Rimligen för att det funkar.
Det är en ansträngning för de flesta att sticka ut huvudet och skriva något. Det kan räcka med en enda ovänlighet för många människor, så avstår man från att skriva.
Sedan tycker jag att det vore mycket bra med något slags enkel tummen upp reaktionsmöjlighet. Döp om knappen till "uppskattar inlägget", eller "gillar inlägget", i stället för "tackar för". "Tackar för" blir litet konstigt pompöst ibland. Har man fått hjälp, kan man gott skriva ett tack-inlägg.
Men utan reaktioner, tappar också många sugen att skriva. Standard på internet idag, är "likes" med tummen upp. Rimligen för att det funkar.
Favoriter för tillfället; Colt Government 1911 A1 diabol och UX Race Gun.
- Luftpangarn
- Tack utdelade: 1521 gång
Tackad: 343 gånger i 230 inlägg - Skytteklubb: nej, inte än
- Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)
- Följande användare vill tacka Luftpangarn för detta inlägg
Tempest (20 jun 2021, 22:19), atte69 (20 jun 2021, 22:52), dagevert (25 jun 2021, 22:05), Siratsia (07 aug 2021, 16:46)
kan hålla med..blivit lite tråkiga komentarer ibland..lite synd...jag menar vi är ju olika alla å har olika kunskaper...alla kan ju inte va fullärda på detta med luftvapen..
- vettedax
Alla som är intresserade utav att panga är ju inte intresserade utav att skriva.
Finns ju många som är intresserade utav att bara skjuta och inte varken skriva eller läsa.
Sen så finns det väl inte lika mycket att skriva om här som tex på ett bil forum.
Finns folk som lägger ner flera år på att restaurera sin bil eller kanske modifiera den.
Visst skruvas det bössa men inte under flera års tid, så det blir inte lika långdragna inlägg.
Sen är ju intresset för luftvapen ganska smalt om man tittar på folk som skjuter flera gånger i månaden
Vet inte om man möjligen kunde gjort mer reklam för forumet?
Kanske försökt bjuda in olika skytteklubbar?
Kanske under luftvapenfliken även lagt in några lite mindre vanliga fabrikat så att folk som kikar in med en mindre vanlig bössa (för Sverige) känt sig extra hemma.
Sen är det ju så att folk är upptagna med så mycket annat att de inte prioterar att skriva....
Finns ju många som är intresserade utav att bara skjuta och inte varken skriva eller läsa.
Sen så finns det väl inte lika mycket att skriva om här som tex på ett bil forum.
Finns folk som lägger ner flera år på att restaurera sin bil eller kanske modifiera den.
Visst skruvas det bössa men inte under flera års tid, så det blir inte lika långdragna inlägg.
Sen är ju intresset för luftvapen ganska smalt om man tittar på folk som skjuter flera gånger i månaden
Vet inte om man möjligen kunde gjort mer reklam för forumet?
Kanske försökt bjuda in olika skytteklubbar?
Kanske under luftvapenfliken även lagt in några lite mindre vanliga fabrikat så att folk som kikar in med en mindre vanlig bössa (för Sverige) känt sig extra hemma.
Sen är det ju så att folk är upptagna med så mycket annat att de inte prioterar att skriva....
Omae wa mo shindeiru
-

chaosborn - Inlägg: 867
- Tack utdelade: 27 gång
Tackad: 85 gånger i 75 inlägg - Luftvapen favorit: Hatsan at p1
jo så kan det va....tippar 90% av alla luftgevär står mest å skrotar i nått hörne
- vettedax
kan sakna en tråd med tips o råd
- vettedax
Det är ju så också att om man skriver och inte får någon respons så tröttnar man till slut.
Sedan kan det givetvis vara så att folk finner det ointressant det man skriver...
Sedan kan det givetvis vara så att folk finner det ointressant det man skriver...
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
-

Sako Finnbear - Inlägg: 2113
- Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 283 gånger i 224 inlägg - Skytteklubb: Österlens PK
- Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E
jo.....jag har ju ca 40 bössor nu kanske 15 av dom pågående renoveringar...ofta kommer man på grejer som man vill dela med sig med,men inte riktigt vet var
- vettedax
vettedax skrev:ofta kommer man på grejer som man vill dela med sig med,men inte riktigt vet var
Hittar du ingen passande forumsdel så finns ju alltid denna... Övrigt, luftvapenrelaterat.
viewforum.php?f=6
HW35E/UTG 3-12X44
HW35E/UTG 3-12X44
-

Tycker den är snygg, hade dock kunnat lagt till något mer fabrikat kanske.
Tycker den är snygg, hade dock kunnat lagt till något mer fabrikat kanske.
Omae wa mo shindeiru
-

chaosborn - Inlägg: 867
- Tack utdelade: 27 gång
Tackad: 85 gånger i 75 inlägg - Luftvapen favorit: Hatsan at p1
Jag tycker det är både roligt och intressant att läsa i trådarna och det finns mycket av det mesta bara man letar lite,gillar att posta en del i dagens träningstavla och skulle önska att de klubbar jag är med i hade fler aktiva luftskyttar för i Karlskoga är det bara jag som verkar panga
.
Fwb 300s Hawke sidewinder 6-24x56
Tikka T1x Delta titanium 4-24×50
Diana 25d
Falke 50
Diana 25d
Falke 50
-

Watchdog - Inlägg: 305
- Tack utdelade: 690 gång
Tackad: 110 gånger i 76 inlägg - Luftvapen favorit: Fwb 300s
Watchdog skrev: skulle önska att de klubbar jag är med i hade fler aktiva luftskyttar för i Karlskoga är det bara jag som verkar panga.
Så är det nog lite överallt, du får försöka ragga upp fler som kan dela intresset.
Finns många fördelar med luft jämfört med krut.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
-

Nitro - Inlägg: 7761
- Tack utdelade: 2265 gång
Tackad: 1479 gånger i 894 inlägg - Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400
Watchdog skrev:skulle önska att de klubbar jag är med i hade fler aktiva luftskyttar för i Karlskoga är det bara jag som verkar panga
Ja det hade varit riktigt kul om fler valde att delta på skjutbanorna.
Vi har en hel del luftskyttar bland medlemmarna men det är bara en handfull som deltar regelbundet. Tyvärr blivit av med trevligt folk som inte deltar längre
Vissa av namnen i mail-listan (Sköter mailen i klubben) vet jag inte ens vilka det är, känner kanske igen dom om man ser dom men man undrar ju varför dom ens är medlemmar då dom aldrig är där. Visserligen är medlemsavgiften dom betalar välkommen så vi vill ju inte bli av med dom som medlemmar
HW35E/UTG 3-12X44
HW35E/UTG 3-12X44
-

Ja luftskyttet är roligt och ett billigsre alternativ än krut,ordföranden i kga jaktskytte var enormt trevlig ich riktigt nyfiken på mitt ft och br skjutande och överhuvudtaget inte alls nedvärderande på luftskyttet så jag sa att han gärna fick testa nån gång på banan.
Var ute igår och ställde in sikte och parallaxen på metrar igår men märker att jag borde skaffa ett x32 ellerx50 framöver för på 25 meter och uppåt så blev det jädra snäva marginaler.
Var ute igår och ställde in sikte och parallaxen på metrar igår men märker att jag borde skaffa ett x32 ellerx50 framöver för på 25 meter och uppåt så blev det jädra snäva marginaler.
Senast redigerad av Watchdog 21 jun 2021, 21:34, redigerad totalt 1 gång.
Diana 25d
Falke 50
Diana 25d
Falke 50
-

Jag tror att många har gått över till Facebook grupper.
- bazookaboy
- Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 18 gånger i 16 inlägg
Det stämmer inte.
Vissa har helt pga inbillade eller verkliga tankar gått dit ja.
Men det är snart midsommar på åter ett Coronaår so vi inte vet om det slutar i nya sprutor nästa år igen.
Lyftskytte är isf bara den enskildes sak nu, att just jag backat av är väl mest att alla möjligheter uttömts och lagar och regler är rent löjliga och omöjliga att uppnå, detta i ett samhälle där man skjuter folk på gatorna.
Det beror Mao på var man bor om man verkligen som enskild hur laglig som helst skytt för vara i fred.
Tävlingskyttarba löser det nog sen men såklart blir de även färre just nu.
Att Sverige blev utan nån organisering över hela Mellansverige är ett otyg men så är det mycket pga att eldsjälar helt saknas, de som ändå fins fuskar kring intyg eller skjuter vad fan de vill bland polarna på krutklubben.
Lyftvaoenskytte erbjuder inget vettigt när det gäller annat än 10m match, kan vara svårt att förstå för de som ändå bort "rätt,".
I gen vill göra nåt för lyftvapenskytte utom tävling utan har lämnaråt det till sitt öde och genom rädslan för vapen blir det mest jobbigt.
Flytta då! Ropar folk, so att Luftvapen var något livsmål, de so ropar har sällan mån historisk bakgrund i detta.
Dvs det är inte bara de löjligt hårda reglerna utan hur samhället har förändrats totalt.
Jag är ännu intresserad av klassiska vapen, men ingen annan är det här för tillfället, tyvärr har ju viktiga personer i det fallit bort, de har sina problem eller andra intressen.
Som det är kan vi knappast tvinga fram inlägg, jag vet inte om de bakom siren och deras vänner varit mer aktiva kunnat ändra nåt heller, de har inte varit aktiva.
Sen är Facebook sant i en form men enbart genom fråga och en kontakt med nån ungefär inte fantastiska grupper.
Luftvapen börjar nog bli ointressant pga svårigheterna, och enda intresset annars är enorm effekt och saker kring det, inget annat öht.
Vissa har helt pga inbillade eller verkliga tankar gått dit ja.
Men det är snart midsommar på åter ett Coronaår so vi inte vet om det slutar i nya sprutor nästa år igen.
Lyftskytte är isf bara den enskildes sak nu, att just jag backat av är väl mest att alla möjligheter uttömts och lagar och regler är rent löjliga och omöjliga att uppnå, detta i ett samhälle där man skjuter folk på gatorna.
Det beror Mao på var man bor om man verkligen som enskild hur laglig som helst skytt för vara i fred.
Tävlingskyttarba löser det nog sen men såklart blir de även färre just nu.
Att Sverige blev utan nån organisering över hela Mellansverige är ett otyg men så är det mycket pga att eldsjälar helt saknas, de som ändå fins fuskar kring intyg eller skjuter vad fan de vill bland polarna på krutklubben.
Lyftvaoenskytte erbjuder inget vettigt när det gäller annat än 10m match, kan vara svårt att förstå för de som ändå bort "rätt,".
I gen vill göra nåt för lyftvapenskytte utom tävling utan har lämnaråt det till sitt öde och genom rädslan för vapen blir det mest jobbigt.
Flytta då! Ropar folk, so att Luftvapen var något livsmål, de so ropar har sällan mån historisk bakgrund i detta.
Dvs det är inte bara de löjligt hårda reglerna utan hur samhället har förändrats totalt.
Jag är ännu intresserad av klassiska vapen, men ingen annan är det här för tillfället, tyvärr har ju viktiga personer i det fallit bort, de har sina problem eller andra intressen.
Som det är kan vi knappast tvinga fram inlägg, jag vet inte om de bakom siren och deras vänner varit mer aktiva kunnat ändra nåt heller, de har inte varit aktiva.
Sen är Facebook sant i en form men enbart genom fråga och en kontakt med nån ungefär inte fantastiska grupper.
Luftvapen börjar nog bli ointressant pga svårigheterna, och enda intresset annars är enorm effekt och saker kring det, inget annat öht.

-

ja nog lite udda hobby ändå....men hur kan det va sån skillnad mot förra året vid denna tiden..??? men det är väl så att intressen går upp å ner...bara å se till en själv..kanske folk har mindre pengar nu å leka med..??
- vettedax
Jo men det är ju synd för luftskyttet är ju utmanande i vilken form man själv ändå väljer att köra på och behöver ju inte kosta så våldsamma pengar,sen är det ju bra om man försöker vara organiserad och som i mitt fall en jaktskytte klubb som inte har något problem med att låta luftbössot vara med.
Diana 25d
Falke 50
Diana 25d
Falke 50
-

113 inlägg