Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Kan säga att Finger Marie kexen var betydligt bättre som skjutmål än de vanliga runda
Marie kexen. Finger Marie splitras bra vid träff.
Luftpangarn skrev:Sako Finnbear skrev:Kan säga att Finger Marie kexen var betydligt bättre som skjutmål än de vanliga runda
Marie kexen. Finger Marie splitras bra vid träff.
Kan man äta smulorna sedan? Jag tänker då inte på tungmetaller, jag är för gammal för att det skall spela roll. Mera om smulorna är tillräckligt stora?
Watchdog skrev:Pangade min ”nya” Fx typhoon idag på 80 meter och ja det är väl sådär,jag märkte spridning ganska mycket och frågan är hur det kommer bli när regulatorn kommit och jag butt alla packningar och smörjt om bössan?bäst verkade Jsb express och express heavy gå och H&n var tydligen inte populärt i denna pipa alls?!![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Watchdog skrev:Tack!jo det det är ju sittande med stöd såklart och lite lobbande och trilskandes med vinden!
Watchdog skrev:Men jag har bara 10 minuter till skjutbanan så jag är ju hyggligt priviligierad ändå va?
Watchdog skrev:Jo men hemma bana oå 27 meter vore ju drömmen tycker jag!:-)
Men jag har bara 10 minuter till skjutbanan så jag är ju hyggligt priviligierad ändå va?
Nitro skrev:Jo en del av oss är priviligierade.
Jag kan få ut 200m. Har fasta kulfång på 25 och 50m sen på 100 och 200m drar jag iväg ett kulfång på vagn efter åkgräsklipparen och där är inbyggd belysning. Samtliga kulfång håller för 22lr med råge.
börne skrev:Hur många liter sån där olja gör du egentligen av med per år... Är ju fan det enda du gör![]()
![]()
Jaja... du skjuter ju lite också
Watchdog skrev:Men det är då f..n att det ska vara så svårt att få till en fin tavla i fri ställning på 25 m!!!![]()
börne skrev:Watchdog skrev:Men det är då f..n att det ska vara så svårt att få till en fin tavla i fri ställning på 25 m!!!![]()
Hur länge har du tränat detta skyttet nu?
Det tar ett tag innan man blir säker. Nu efter 8 års regelbundet skytte & det mesta har varit FT så har man hittat sin ställning, man bara sätter sig, möjligtvis rättar man till arslet lite så man hamnar rätt. Du ska sitta helt avslappnad, inte spänna dig alls för att hamna rätt osv. Spänner du dig för att tvinga in siktet i fallmålet sitter du fel.
Efter så pass många år så sitter man väldigt stadigt, mitt hårkors är helt stilla i sittande ställning när allt lirar. Att man ibland missar beror mer på lite fel avståndsbedömning, vind eller ett litet vingel, det händer ju hur stabilt man än normalt må sitta. Eller en sån där retlig flyer hur utprovad än ammon må vara![]()
Ett jäkligt bra test är att sätta sig, sikta in sig, andas in, andas ut & du ska hamna rätt. Repetera tills du hamnar där du ska varje gång, sen blundar du, gör samma sak, trycker av, sitter du helt avslappnad är det en rätt mäktig känsla när fallmålet faller, har testat detta många gånger & även ut till 50 meter, rätt sjukt men man fäller rätt ofta. Såklart bäst en dag med väldigt lite vind så man inte behöver tänka på detta för vinden spelar en spratt hela tiden. Det är en FT skytts värsta fiende skulle jag vilja påstå, hur blåser det på väg ut till målet i oregelbunden terräng.
Men som sagt, hur länge har du skjutit FT? Det tar ett tag att bli bra, bara träna på, det släpper snart ska du se
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster