Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
nha skrev:Kvällens bästa 5serie, FT sittande på knappt 40m med 8ms snett bakifrån.
För att följa länken så måste du registera dig.
vettedax skrev:djävlar va bra....klarar jag nog inte sittandes i bänk med stöd ens...vilken bössa sköt du med å vilken kula..
börne skrev:Jag hoppas nha inte misstycker men jag kan nog svara på det. nha har skjutit en del i sitt liv, men FT har han nyligen börjat med på allvar då han tillhör samma klubb som jag. Han ska vara med på sin första FT tävling som debutant i Halmstad nästa söndag.
Dock har han tränat mycket nu senaste tiden, det ger såklart resultat.
Han har även en av dom bästa instrumenten för att skjuta riktigt bra, en Air Arms FTP 900... det är riktigt bra skit det där
Den har nu utgått & ska ersättas av nästa generation FT bössa från AA.
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:Ja det är ju inget fel på dom bössorna, ger ju dock bara 10J så det är helt enkelt svårt på dom längre avstånden.
Men det går att få till fina resultat med dom. Det har visat sig på tävlingar förr. Nu har det ju varit dåligt med 10J skyttar både i PCP & fjäderklassen senaste tiden. Dom som hållit på ett tag har tagit licens på vapnen & gått upp i 16J klassen & tyvärr dåligt med nytt folk som kommit in. Så det är glädjande att man ser lite intresse bl.a. från dig, synd du inte kunde delta bara.
nha skrev:Just detta, hjälpen ifrån skyttekompisar, är ett exempel på hjälpen man får på klubben i MörrumUtan denna hjälp hade jag fortsatt missat insidan på ett utedass. Det är medlemmar på detta forum tillika medlemmar i Mörrum som hjälpt mig hitta skytteform, bössor etc etc.
nha skrev:Tack för kommentarerna![]()
Blev inbjuden till grannen på grillningså det blev inget svar förrän nu.
Bra att Börne hjälpte mig med att svara tidigare. Just detta, hjälpen ifrån skyttekompisar, är ett exempel på hjälpen man får på klubben i MörrumUtan denna hjälp hade jag fortsatt missat insidan på ett utedass. Det är medlemmar på detta forum tillika medlemmar i Mörrum som hjälpt mig hitta skytteform, bössor etc etc.
Är alltså glad nybörjare men öppnade den 9:e burken Barracuda Light nu i kväll.
Av de diaboler jag provat i AA (10j) har dessa i 4,51 gett minst och jämnast träffbild på 35 och 50m.
De kommer 400st i en burk så det har blivit 3200st sedan i våras då bössan sköts in (igen) o olika diaboler provades![]()
Express skjuter ungefär lika tätt men ger för mig oförklarliga flyers då och då. Synd då kulbanan är "enklare" med Express.
Bilden jag la upp visade var som sagt den bästa serien ... och även en blind höna osv.
Efter era kommentarer hade jag gärna visat kvällens sämsta men tavlan (A4:an) är slängd. Hint: inget innanför den svarta linjen ...
Av 20st 5serier på A4:an idag var kanske 4-6serier ok, dvs på eller innanför den tjocka linjen. Hade några ok 5serier förra träningen också men det har varit mkt pyssel med skjutställning och bössergonomi + handhavande och det återstår många tusen diaboler innan något som kan beskrivas som jämnhet hos mig skytten (den svagaste länken i skyttet) kan förväntas. Har förstått att det mesta skjutandet på en FT tävling görs sittande så försöker nu, sedan sittkudde införskaffats, träna mest på detta.
FWB300 skjuter i princip lika bra som AA för mig, dvs. det är igen jag och inte pangen som är begränsningen. Vissa dagar har jag haft bättre flyt med FWB än med AA. Det är dock enklare tycker jag att mängdträna med pcp vs fjäder så har därför bestämt mig för att debutera med AA och därför tränar jag nu mest med den.
I FWBn går RS 4,52 bäst av de diaboler jag provat.
nha skrev:Tack själv!och ja då är du levande bevis på vad jag skrev i plinkningstråden just,mycket träning och goda råd från klubb kamrater gör nog livet lite enklare!som du skriver om fwb’n bekräftar du mina misstankar med och även i min går jsb rs bäst faktiskt.
Hur som haver så skjuter du ju riktigt bra i min bok,lycka till nu på söndag och synd att jag inte kunde komma med och insupa er atmosfär och trevliga tävling.
börne skrev:Har också problem med båda knä, det stör rätt mycket i knästående, dock hjälper cyklingen mycket, bara det att sedan min dubbelsidiga & jobbiga lunginflammation sommaren 2019 så dog cyklingen ut, kom aldrig igång på samma sätt igen efter det![]()
Håller fortfarande på att kämpa på så man kommer in i att man känner att man måste ut annars känns det fel. Blev 46km igår & nu känner jag det i ryggen, alltid är det nåt som knastrar eller värker, börjar man bli gammal eller
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster