Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Drog till Haväng... Dock är man ju inte ensam om att gilla den pärlan. Inte en suck att parkera då det var knökfullt & bommen in till skjutfältet var givetvis stängd annars kan man alltid ställa sig längs vägen där.
Jaha... Testar väl att köra till Vitemölla, en liten gammal fiskeby med rätt få parkeringar nere i hamnen, men jag hittade en![]()
Så det fick bli Vitemölla - Haväng - Vitemölla istället, men det gör ju inget för man får se samma saker som omvända rundan.
Inte så långt, blev drygt 5km, men är rätt jobbigt att gå i sanden så det räknas säkert som en mil![]()
![]()
Lite bilder som vanligt då jag inte kan låta bli.
Klättrade över kanten vid hamnen & satte mig i skuggan av muren på en sten & käkade medhavd lunch, sämre kan man ju ha det![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Österlen är rätt najs... tycker visst Stockholmarna också, dom är inte så poppis bland lokalbefolkningen här nere sommartid![]()
Vid Haväng står den ensamma tallen som är rätt känd för fotografer, men tycker även denna är rätt fin. Synd på en massa folk som sabbar bilden dock.
Blev till att slita av sig skor & strumpor & gå längs vattnet hela vägen tillbaka, så nu har jag badat i år. Älskar havet men ska helst inte sola ryggen då jag har en skum & ovanlig hudsjukdom på ryggen, en komplikation från min diabetes så det är slut med sol & bad, dock inget nytt då jag haft detta i några år nu så har vant mig från stranden på sommaren.
börne skrev:Finns massa fint I Skåne... För att följa länken så måste du registera dig.
jerico skrev:Snygga bilder! Misstänker att du inte använder mobilen när du fotar
börne skrev:Behöver byta då batteriet är rätt kass nu.
nha skrev:Trevligt inlägg igen Börnis
Är bilderna rakt ut telefonen eller har du först fibblat med dom, t.ex bilden med korna?
nha skrev:Ja, fantastiskt vad en sketen telefon sensor och glugg kan åstadkomma.
ps. Är nu med flaska, är dock osäker på lördagsvädret o nästa igen är jag på vift ...
Sako Finnbear skrev:Blev en tur till Stenshuvuds nationalpark igår.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Blev en tur till Stenshuvuds nationalpark igår.
Var ett bra tag sedan jag var där, tror det var senast 2016... när måste man vara där för att få en parkering nu under semestertid tro?
Trevliga vandringsleder där
börne skrev:Ok... visste inte ens där var fler ingångar![]()
Jag gillar Kortelslingan så då kan man ju parkera vid ingång Rörum ser jag.
Edit: Nu när jag kollar kartan över nationalparken så är det väl precis förbi Kiviks musteri du menar, där det också finns en kort slinga med en massa coola träd o.s.v. & den har jag kollat in en gång efter jag varit & handlat go dricka.
Får se om det blir vettigt väder en dag i veckan.
Watchdog skrev:Jättetrevliga bilder ni lägger upp på härliga omgivningar som jag inte sett förut,det är mycket uppskattat för det ger inspiration till semesterbesök söderut!
nha skrev:Watchdog skrev:Jättetrevliga bilder ni lägger upp på härliga omgivningar som jag inte sett förut,det är mycket uppskattat för det ger inspiration till semesterbesök söderut!
Haur du sitt Malmö
Hau du sitt varden
nha skrev:Watchdog skrev:Jättetrevliga bilder ni lägger upp på härliga omgivningar som jag inte sett förut,det är mycket uppskattat för det ger inspiration till semesterbesök söderut!
Haur du sitt Malmö
Hau du sitt varden
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster