Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
nha skrev:Det blev en sväng till stugan med fwb300s och AA.
Sköt 3st 10skott serier med 2 olika diaboler.
Farten är ett "huvud" genomsnitt på 5skott genom en airchrony.
Båda bössorna har (beggade) T50 kikare.
Skjutbordet är inte det stabilaste men bedömer att jag kan hålla ca5mm på 50m och det är ju samma förhållande för båda bössorna.
Saknar dock de rejälare borden i Mörrum![]()
Som synses kommer man väldigt långt med en gammal 80-tals fjäderbössa
Macari Arctic 10j fjäder är monterad, men ytterliggare en effekt bricka hade inte skadat för någon m/s till.
Lite byigt i vinden som kom 90grader från sidan, dock läar det ganska bra i den uppväxta trädgården. Upplevde att vinden ökade något under den sista serien med AA då en regnskur drog in varför det inte blev fler serier/diaboler.
Det hann komma lite stänk.
Diabolen längst ner till V för AA lät lite konstigt. Den uppe till vänster avlossades mitt i en vindby. Utan dessa vore serien under 20mm.
I FT är det nvs "SBB" som sätter mina begränsningar men nörd som man är vore det trevligt att prova lite olika batcher RS/Express i båda gevären.
De Exakt jag har är illa kantstötta och skjuter därefter.
Borde skaffa ngn burk sådana med för o se hur AA trivs med dessa.
Har inte provat AA diaboler.
Eftersom jag bor som jag gör är det nära till Sportec och H&N ...
Bilderna är tagna med 200mm vilket "komprimerar" utseendet.
För att följa länken så måste du registera dig.
Watchdog skrev:Tavlan skjuten på 23,5 m inomhus och ett T50 vore mumma att ha på den.![]()
börne skrev:Watchdog skrev:Tavlan skjuten på 23,5 m inomhus och ett T50 vore mumma att ha på den.![]()
Först tänkte jag... Hoppsan!!
Sen klickade jag så bilden blev större![]()
nha skrev:Watchdog, din fwb ser riktigt fin ut. Vad har du hittar på med den?
Yup, i min ringa erfarenhet är fwb300 svårslagen, mkt precision för $ o med ett fantastiskt tryck.
Skyttar med dessa slogs ju oxå om medaljerna på sin tid och de (l)är ju konkurrenskraftiga än idag om jag förstått saken rätt. Vore kul och få chans o direkt jämföra med dagens bästa fjäderbössor.
Hade själv ett hw50 i mindre än 24 timmar så han inte med ngt test, (en bekant som jag visste letade fick köpa - han köpte även ett TBT kit jag han beställa).
Idag står vedhuggning på programmet. Men, när stuggrannen visar sig blir det ”testa på” luftskytte för honom och hand barn. Fokus på fwb. Mannen är fd. MG1 (42) skytt!!
Ja, jag vet att huggningen är sen men har just röjt (satan) i trädgården o vill inte låta brönne gå till spillo.
Watchdog skrev:Ja jag håller med om att det vore skoj med en liten "faceoff" mellan fwb och nyare bössor,kanske under någon tävling och dagen innan träning?
börne skrev: Nu är 10J klassen både i fjäder & PCP helt död så inget som blivit aktuellt.
Watchdog skrev:Ha!jag lyckades smita iväg o köra lite tavelskytte på 50 meter ikväll och det gick hyffsat bra och inte mycket vind,första tavlan vänster är inskjutningstavla och den högra är ”seriös” tavla och de som smiter iväg är ju mina misstag men jag är ganska näjd ändå.
Det är skjutet med Jsb exact 4,53 och stöd.
nha skrev:Watchdog skrev:Ha!jag lyckades smita iväg o köra lite tavelskytte på 50 meter ikväll och det gick hyffsat bra och inte mycket vind,första tavlan vänster är inskjutningstavla och den högra är ”seriös” tavla och de som smiter iväg är ju mina misstag men jag är ganska näjd ändå.
Bra pangat![]()
Min kvällsserie blev inge bra.
Åt först hemma o körde sedan till ”skjutbanan”.
Väl där han jag bara skjuta något skott förrän granngrabben kom…
Sedan kom mor och far och ville ha hjälp med egun och propsa på gulasch.
Väl tillbaka på skjutkudden ville det sig inte riktigt
Watchdog skrev:Ha!jag lyckades smita iväg o köra lite tavelskytte på 50 meter ikväll och det gick hyffsat bra och inte mycket vind,första tavlan vänster är inskjutningstavla och den högra är ”seriös” tavla och de som smiter iväg är ju mina misstag men jag är ganska näjd ändå.
nha skrev:AA 10j på 50m. 7-8 m/s motvind enl yr.no
Mest ifrån vänster men ibland från höger.
De tre översta raderna fr bönk med barr. light
Nästa tre rader m jsb express. Ifrån bänk.
Får backa kikaren t ~41m då diabolen är lättare.
Näst sista raden är barr. light ifrån FT kudde.
Sista raden är jsb exp. ifrån FT kudde.
Lite mindre otur nu efter xburkar diaboler
![]()
Stinsen skrev:Provade min royale 4,5mm på 65-70 meters avstånd.
FX ammo.
Nöjd med precisionen!
nha skrev:Kanske inte rätt tråd …
För att snabbtesta blev det ett provisoriskt montage av en ”hjulvikts” plåt på EU pallen ikväll.
Får ledigt plats med 2st A4:or.
Även med 10j på 45m ”fastnar” diabolerna i plåten.
Den är dessutom ganska tyst.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster