Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
sexskjutarn skrev:Vad använder du för skott?
sexskjutarn skrev:rsta är väll godkänt, medans dom andra skyller jag på rövskav och dålig skjutställning.
Något känns fortfarande fel. Hade det varit 25 meter var det ingen fara.
mathewsbow skrev: och det blir trevligare för alla
mathewsbow skrev:Tips till sexskjuaren (och alla andra som lägger upp bilder)
Låt gärna bli att lägga upp bilder till forumet med så hög upplösning som du gör.
Det gör ingen nytta för datorskärmen kan i regel inte visa med så hög upplösning och det blir trevligare för alla som vill titta på de fina bilderna då det inte tar så lång tid att ladda + att det inte buggar så lätt/ofta med uppladdningen !
Åter till ämnet!
Mvh Roland
ivage skrev:om du var seriös nu så ska jag kolla
sexskjutarn skrev:Samlad information om Baikal 60, ännu inte komplett och uppdateras eftersom.
Det är näst intill omöjligt att komma över 10 joules gränsen med denna bössa, och jag har därför valt att inte hålla inne med någon information.
Den är konstruerad för skytte på korta distanser, och den tuning som finns handlar i första hand om att förbättra precisionen.
1) Isär och ihopmontering
viewtopic.php?f=34&t=4239
2) Matchavtryck
viewtopic.php?f=34&t=4240
3) Tätning, byte av O-ringar och mekanisk ljuddämpning.
viewtopic.php?f=34&t=4273
Info om bössan.
Kaliber: 4,5
Mått i mm: 787 х 60 х 200
Vikt i kg: 2,7 (Metall) Version 1
Hastighet: 120-140 m/s.
Pipans längd mm: 450.
Räfflornas topp mäter 4,41 mm.
Räfflornas längd mm: 700 mm.
Bilder på lite olika kolvar till 60, 61 och 62M.
För att följa länken så måste du registera dig.
Mitt i prick!!
Efter montering av kinasiktet (det som skogshuggarn inte gillade) som man får med julabössan för 600 kr, inskjutning och därefter testskjutning på 26 meter med Dogg match på första försöket, utomhus med lätta vindpustar och ett kors som täcker hela mitten på tavlan.
Två skott tar jag på mej, dom andra skyller jag på siktet och vindpustar. (Hade mjukt stöd)
ivage skrev:hade vart trevligt med nån custom stock känns så rangligt för tillfället
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster