Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Luftpangarn skrev:JMen som sagt, frågan är om det ens är lagligt. Får väl ta reda på det, om det blir aktuellt.

Faidros skrev:
Angående svartkrut, jag skjuter enbart på skjutbana.
Det är rätt kraftiga saker, fast det är 150-160 år gamla prylar och svartkrut.
En Rem 1858 som jag mätte upp gav runt 5-600 Joule med sina laddningar, vilket inte var max.
Så de passar inte för skytte på baksidan huset, smäller högt dessutom!
chaosborn skrev:Faidros skrev:
Angående svartkrut, jag skjuter enbart på skjutbana.
Det är rätt kraftiga saker, fast det är 150-160 år gamla prylar och svartkrut.
En Rem 1858 som jag mätte upp gav runt 5-600 Joule med sina laddningar, vilket inte var max.
Så de passar inte för skytte på baksidan huset, smäller högt dessutom!
Har försökt mäta upp min ena också, men inte lyckats.
Hade varit kul att se vad kulan har för hastighet.
Silwer skrev:
Men det för man ju acceptera de nya drar.vidare så att säga, allt har sitt slut.

Silwer skrev:Det blir lite svårt med åren, forumet har dött ut och jag är i te riktigt inne i FB, dvs jag har inget just att säga.
Har heller inga skytte öjlugheter på kort avstånd, för det är då man skjuter, när man är ensam alltså, annars blir det inte av.
Jag spar väl nånting, men det är nog dags att slå ihop boken för mig iaf, de regler vi har i landet har förstört allt, folk ränner runt med blufflicenser, de skiter i licenser mm, säger inte att de är farliga men de Jan inte för sitt liv få ut en licens på ett luftgevär.
Imo är det viktigt, och jag ska berätta varför, idag blir du ifrågasatt om du skjuter nånstans förr eller senare, då vore det jävligt nice att ta fram licensen till slut, licensfria vapen begriper de sig inte på, du kan berätta allt och de fattar ändå inget, dvs besvär uppstår.
Varför kom nåt dumt jävla pucko på att man måste tävla eller träna för det, vad fan är det för fel på lite rekreationsskytte?
Men det här är en pappesanka, man kan uppvisa hur man stoppar galningar som ville ha vapenlicens minsan och inom ett område där aktiva snarare vill att det ska vara svårt ön försöker få nån reson i det hela.
Låt dem få la häcken av sig, jag vill bara registrera några bössor jag kan tänka mig använda, hur jävla svårt kan det vara?
Men just ja det är jobbigare i förorten, leverans av pizzor och skit åt skitungarna som har ihjäl varandra.
Det är ett enastående skitland!
Flytta då! Brukar nån skriva, var fan då? I te utomlands direkt, jag är själv, mig och Jag ungefär.
Det är för sent, jag är hellervi gen föreningsmänniska och skulle högst troligt i te läsa in nånstans nån längre tid.
Förr var det så lätt, det är därför jag liksom glidit vidare, sen efter ständiga NEJ från myndigheterna och upp ygda plåtkåkar på mitt skytteställe jag jämt haft så försvann ju det med.
OCH nej jag har inga vänner eller liknande, jag har nästan vitt här hela mitt liv jag känner inte en jävel, då Håkan ligger nära Uppsala har allt blivit svindyra villor mm, och därmed folk man aldrig sett förr.
Men mina päron bor här därför har jag stannat, i övrigt alltså 0 Pers och det kan göra det samma.

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster