Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Svanb3rg skrev:Någon som råkar ha en redan? Beställde min i början på Juni,(.30) men ingen bössa ännu, är faktiskt duktigt irriterad....
Svanb3rg skrev:Någon som råkar ha en redan? Beställde min i början på Juni,(.30) men ingen bössa ännu, är faktiskt duktigt irriterad....
chaosborn skrev:Svanb3rg skrev:Någon som råkar ha en redan? Beställde min i början på Juni,(.30) men ingen bössa ännu, är faktiskt duktigt irriterad....
Jo det vart ju rätt lång tid, vart beställde du?
Tog du den på skyddsjakt?
chaosborn skrev:Ah, sorry trodde inte den klarade klass 4, men googlade nu.
Ska bli kul att höra om den sen.
Behöver ju upp i rätt bra fart för att klara 150 Joule.
Svanb3rg skrev:chaosborn skrev:Ah, sorry trodde inte den klarade klass 4, men googlade nu.
Jo, den bör ligga runt 270-280 m/s i 7,62..trodde liksom att jag skulle få hårdtesta hela sommaren
chaosborn skrev:Svanb3rg skrev:chaosborn skrev:Ah, sorry trodde inte den klarade klass 4, men googlade nu.
Jo, den bör ligga runt 270-280 m/s i 7,62..trodde liksom att jag skulle få hårdtesta hela sommaren
Måste vara en väldigt tung diabol/slug då.
Med vanliga tyngre JSB exact 3,25 gram så hamnar du ju strax under 130 Joule i 280 m/s.
Vet inte vad för slug Fx använt för att nå sina angivna 160 något Joule.
Tråkigt om det är nått som inte går att ladda i magasin.
Lite skumt hur man räknar att man kan nå viss anslagsenergi med vissa slugs men inte med standard diaboler (med bevarad precision)
Svanb3rg skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Äntligen har den landat, bara hunnit med att skjuta in den lite snabbt på 50m, ska dock röja lite mer på gården så jag får ut 100m Blir ammo-test och kronograf framöverso far är jag iaf helnöjd..att det tar tid är såklart att US får det mesta som tillverkas, att jag hann bli lite sur var nog för att man är lite överpepp när man väl beställt :D
chaosborn skrev:Svanb3rg skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Äntligen har den landat, bara hunnit med att skjuta in den lite snabbt på 50m, ska dock röja lite mer på gården så jag får ut 100m Blir ammo-test och kronograf framöverso far är jag iaf helnöjd..att det tar tid är såklart att US får det mesta som tillverkas, att jag hann bli lite sur var nog för att man är lite överpepp när man väl beställt :D
Grattis!
Ser att Du köpt lite olika slugs, återkom gärna när Du provat lite.
Hade med velat provskjuta en sådan.
Hur gick det på 50?
Hachiman skrev:Svanb3rg skrev:chaosborn skrev:Svanb3rg skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Grattis!
Hur gick det på 50?
50m kändes inte direkt som någon utmaning trots tveksamt skjutstöd...nästa helg blir det seriösare om vädret tillåter.
Tjusigt värre - blev lite konfys när jag läste på Hurricanes sida, det står:
BIld och spec skiljer mellan licensfri och licens, och ingen dämpare kommer i Sverige. Även inte powerplenum etc.
Det är power plenum på din, så förstår du vad som menas? (kanske bara licensversion som får power plenum)
Optik? För vilken typ av jakt? Är själv inne på att skaffa en sådan, grannarna ber mig om att skjuta duvor och råttor inne i lagårdar, men det är eternittak så kulan riskerar att gå rakt igenom med 22WM - men det gör den rimligen med denna bössan också
Inga problem eller frågor om licensen? Länge sedan jag tog på mina jaktvapen och på den tiden var det tom ifrågasatt att få licens på 22lr (därav min 22wm)
Svanb3rg skrev:chaosborn skrev:Svanb3rg skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Grattis!
Hur gick det på 50?
50m kändes inte direkt som någon utmaning trots tveksamt skjutstöd...nästa helg blir det seriösare om vädret tillåter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster