Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Stinsen skrev:Inte mycket att skryta med kanske, men hann med några skott med luftpistolen idag
Artemis cp2 5,5mm
10 meter
För att följa länken så måste du registera dig.
Luftpangarn skrev:Stinsen skrev:Inte mycket att skryta med kanske, men hann med några skott med luftpistolen idag
Artemis cp2 5,5mm
10 meter
Fruktansvärt bra, förutom ströskotten.Teori om vad som hände?
Jag brukar klanta mig pga jag tycker jag letat för länge. Och så bara klämmer jag oftast av. Idiotiskt. Särskilt som jag skjuter ensam, utan tidspress.Alltför sällan. har jag vettet att lägga ner vapnet, och börja om.
Stinsen skrev:Min bästa serie hittills med min S&W M29
Skjutet med enhandsfattning på 5 meters håll med diaboler.
Riktigt rolig och utmanade pistol!
Precisionen är också över förväntan.
Den träffbilden kan man ju verkligen inte klaga på! Bravo!![]()
Har du lust att berätta mer om revolvern? Vad jag förstår har du den räfflade (svartpolerade) versionen. Var köpte du den? Hur länge har du haft den?
Själv har jag Colt SAA 7,5" räfflad, samt Remington 1875 slätborrad att jämföra. Och visst har den räfflade påtagligt bättre precision - men det är ju ändå en (mycket liten) aning olika revolvrar. Båda delar dock samma svaghet, som jag undrar om S&W m29 också delar, nämligen att pipans infästning i ramen snabbt kan bli glapp, så att pipan vickar omkring. Glappet kan vara så litet, att det är mycket svårt att upptäcka. Märks bara på att spridningen plötsligen ökar en aning. (På 10m.)
För mig är det absolut viktigaste, att den tillförlitliga spridningen är rimlig. Att döma av din tavla, verkar ditt exemplar vara närmast sjukt precis, åtminstone för en CO2 vapenreplik. Har du någon känsla för, om man måste räkna med enstaka skott, som gör den tillförlitliga spridningen större?
För om det är så, innebär ju det, att du inte bara skjutit perfekt, men också att revolvern "var på humör" vid varenda skott i serien du visar. Och det betyder också, att du nog skjuter sådana serier oftare än som syns på tavlorna - men revolvern har inte "varit på humör" vid varenda skott vid dessa tillfällen.![]()
Med den typ av "korn och skåra" riktmedel Colt SAA har, är det svårt att fastställa precisionen, utan att spänna upp revolvern i ett skruvstycke. Vilket någon här på forumet gjort - jag hittar bara inte inlägget.Resultatet blev 11,5mm spridning på 10m - eller om det var tvärtom.
![]()
Jag blir ju sugen, när jag ser din revolver. Justerbart sikte är ju en helt annan sak.Och det är visserligen djävulsk mycket svårare att skjuta DA än SA, men också kul omväxling. Och faktiskt är en S&W .357 magnum den revolver jag testade en gång, och blev rätt paff över att det ändå var helt rimligt att träffa.
Hursomhelst, grattis!
Stinsen skrev:Jag var tvungen att kolla så att jag inte ljuger
Detta är 5 skott från kudde på 5 meter. Spridning kan mycket väl vara mina ögon och pekfingers fel.
Här är kvällens tavla med enhandsfattning, 5 meter.
Zapej0 skrev:Datum 220205
Bössa hw30s. 177
Ammo gamo pro competion match
Avstånd 7,5m
Skjutställning fristående
Jagat i många år men nu med luftvapen sedan ca 1 månad tillbaka. Skjukt svårt. Kul. Lärorikt. Glad att jag träffar tavlan fast spridningen är enorm. Lite för snabb och koncentrationsproblem återstår att träna på. Tänkte att jag postar en tavla så återkommer jag med nr2 så får vi se om övning ger färdighet![]()
Peter
Zapej0 skrev:Tar det inte illa alls Börne utan tackar allra ödmjukast för råd och rön. Ute på oprövat vatten med min luftgevärsdebut.
Ska genast beställa ny ammunition. Nu kan jag ju iallafall skylla mina resultat på ammon
Tackar så mycket/Peter
Zapej0 skrev:Bara nöta vidare,
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster