Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:zpiff skrev:vettedax skrev:Jag tror ca 95% av luftskyttarna här har sikten för ca 1500 kr kanske..eftersom jag har så många bössor köper jag ofta beg jaktsikten å ställer om paralaxen. funkar kanon på gamla brytbössor..brukar ge några hundralappar på tradera.
Har skakat sönder ett några jaktsikten på min gamla AA SE90. Ett fjädervapen har en helt annan rekyl än en krutpåk, det är inte bara bakåt där.
Sen har väl många gamla jaktsikte inget bra hårkors för LV skytte där man ju (i alla fall jag) skjuter på väldigt varierande avstånd & vill kunna hålla över/under om man inte klickar.
Personligen tror jag många har betydligt dyrare kikare än 1500kr. Det är ju bara att se vad för vapen många skaffar sig, köper man t.e.x. en FX Impact, Wildcat, Crown, Dreamline eller annan dyr bössa inte fan snålar man väl & slänger på en gammal jaktkikare från loppisen, det normala är nog 4000 - 10000kr klassen på såna bössor.
vettedax skrev:Jo såklart..men nog få på forumet som har så dyra bössor om man läser deras frågeställning.
vettedax skrev:själv tycker jag Hawkes vantage å deras fäste är bra billiga kikare..har det på 3 bössor å funkar utan problem...
börne skrev:vettedax skrev:själv tycker jag Hawkes vantage å deras fäste är bra billiga kikare..har det på 3 bössor å funkar utan problem...
Har ett sånt på min TX200HC & det är klart o.s.v men synd hårkorset är så jäkla hoptryckt, tänkte jag vänjer mig men har aldrig lärt mig gilla det. Sen att parallaxen bara går ner till 15 yards, det missade jag när jag köpte det![]()
Men den kostar ju ändå nästan 3000kr så är ju inte helt gratis det heller. Är SF 6-24x44 modellen.
Tror dom mindre modellerna är mer prisvärda i Vantage serien, dom går ju även ner till 10 yards. Hade jag lagt till endast 1400kr hade jag fått ett Element Optics Helix 6-24X50 som är hästlängder bättre.
vettedax skrev:Skall kolla på det eftersom jag är sugen på ett bra sikte jag kan sätta på olika bössor å testa med...har du nån länk med bra pris ??
Silwer skrev:Ärligt i princip allt en vanlig människa idag har råd att lägga stålar på i kikarsikten är byggda i Kina
_Axel_ skrev:Frågeställningen anno 1985:
För att följa länken så måste du registera dig.
Trulle skrev:Funderar på att köpa ett kinasikte med millar som ska prestera på upp till maximalt 70 meter. Är kinasikten bara skräp eller finns det bra? Rekommendationer önskas.
vettedax skrev:Vector Optics 3-9x50 SFP är detta nått å ha . såg på tradera.
vettedax skrev:OK...tänkte jag skulle köpa nått riktigt bra.. ha å flytta runt liksom som . skall kolla på begagnat med.
vettedax skrev:Vector Optics 3-9x50 SFP är detta nått å ha . såg på tradera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster