Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
BsaR10 skrev:Så om jag kan leva med att en FX kanske inte skjuter hål i hål på 10 meter så har jag en bra bössa för FT?
För att följa länken så måste du registera dig.
Stinsen skrev:Jag måste säga att jag tycker Aeron stockarna är riktigt snygga, speciellt till dreamline .
Skulle passa vilken prisjägare som helst i star wars![]()
Är det någon i Sverige som säljer dem?
Stinsen skrev:Jag måste säga att jag tycker Aeron stockarna är riktigt snygga, speciellt till dreamline .
Skulle passa vilken prisjägare som helst i star wars![]()
Är det någon i Sverige som säljer dem?
Nitro skrev:BsaR10 skrev:Så om jag kan leva med att en FX kanske inte skjuter hål i hål på 10 meter så har jag en bra bössa för FT?
Sen var det ju kalibervalet.
.22 i 10J är ett mycket dåligt val till FT
Såvitt jag kan läsa så säljs inte vapnet i kal .177
Annars skulle det nog funka.
Silwer skrev:Nu är inte FX stora inom FT det ska man ha klart för sig, många har haft problem få har fått till det.
Det beror give vis på att de inte har en chans på den marknaden, utan väljer BR skytte på extra långt håll och annat USA grejs.
Sen måste inget bli skit, mm det är med licens 16J och före 10J det ska ju fungera.
Stinsen skrev:Men det är väl rätt många I Sverige som skjuter, eller har skjutit med FX Royale?
BsaR10 skrev:Här fick jag se en himla snygg stock för Air arms.
börne skrev:BsaR10 skrev:Här fick jag se en himla snygg stock för Air arms.
Ginb stockarna är vackra. Går dock inte köpa nya längre då han som tillverkade dessa inte finns med oss längre.
Stinsen skrev:Field target är ju fortfarande kul även fast man inte har ett optimalt vapen
börne skrev:Till TS.... Här har du en väl fungerande kombo till FT som fungerar i 10J - 16J.
Har en annan AA bössa, modellen innan HFT 500 men passar i samma stock, har dock monterat en Rowan Engineering hamster på min.
Silwer skrev:Men ändå är valet av vapen om så billigare en stor grej.
Och i 40J tex är väl FX bra.
Men föredrar man just korta håll och 10J är jag tveksam helt enkelt, det svåra är dock att hitta det till rätt pris nytt då, beg finns massor.
Men jag vet att många vägrar leta begagnat, och inget modernt pcp av iaf någon kvalitet är skit,bara det att det satsat på väldigt olika saker inom FT eller långhåll.
I USA handlar det inte om FT eller match alls, och det finns pengar ännu att göra där i te konstigt att just det blir ny tex FX eller Hatsan satsar på.
Att ge sig in i match klarade inte ens britterna, och i FT är det främst tyskt och brittisk.
Allt är svårare än man tror att tillverka bra nog.
Men det ger en lite tråkig mellanklass, men inte omöjlig, men hellre än AA än en FX i just det här och då med annan stock.
BsaR10 skrev:Jag förstår att fjäder och pcp skjuter ihop numera. Va det skillnad på mål innan för fjäder och PCP?
börne skrev:BsaR10 skrev:Jag förstår att fjäder och pcp skjuter ihop numera. Va det skillnad på mål innan för fjäder och PCP?
Detta är en sanning med modifikation, gäller t.e.x. inte den större 16J klassen. Att PCP & Fjäder gått ihop i 35J klassen som Martin syftar på är p.g.a. få deltagare.
Så lite märkligt att Martin klagar på detta när han inte är med & tävlar, det är ju därför dom slagits ihop, oftast är det bara 2 - 3 st sammanslaget både PCP & fjäder i den klassen. Börjar fler delta så delas såklart PCP & fjäder.
Samma mål skjuts oavsett drivkälla.
I debutantklassen har det dock vid vissa tävlingar skjutits andra lättare mål på en del stationer. Där har man lagt till ett närmre mål & då skjuter debutanterna bara det närmsta & det näst längsta målet medan andra klasser skjuter dom två längre.
BsaR10 skrev:Så kanske man kan gå två rundor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst