Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Knotvillage skrev:Då var det en 300SU. Ni som använder tru oil. Pensel eller fingrar? Står ju att ytan blir hård efter 24h. Då kan den ju inte suga andra strykningen. 90ml ska tydligen räcka mer än väl till 2 stockar.
PLUTTE skrev:Knotvillage skrev:Då var det en 300SU. Ni som använder tru oil. Pensel eller fingrar? Står ju att ytan blir hård efter 24h. Då kan den ju inte suga andra strykningen. 90ml ska tydligen räcka mer än väl till 2 stockar.
Lite på fingerspetsen, ca 10 strykningar och slipa med fin stålull mellan varje strykning. Grymt dryg, räcker till ca 4-5 stockar.
Knotvillage skrev:Så slipa trärent, på med olja, vänta 24h, stålull, ny strykning sen vänta i 24h?
Knotvillage skrev:Det svarta på stocken kan man inte göra så mycket åt? Tvätta med tandborste? Kan man ha på något medel som löser fett?
Knotvillage skrev:Stod bara att man skulle betsa det inte vad man skulle göra rent med.
Chris skrev:jag brukar ta Herdins vattenbets i svart ... förr hette det "Ebenholz"
funkar utmärkt med en liten pensel
För att följa länken så måste du registera dig.
PLUTTE skrev:Min Herdins lackbets börjar ta slut och finns ej att köpa längre.
börne skrev:PLUTTE skrev:Min Herdins lackbets börjar ta slut och finns ej att köpa längre.
Blev förvånad den inte går att köpa mer, men hittar den på flera ställe, eller det är färgen du menar som inte finns?
Chris skrev:jag brukar ta Herdins vattenbets i svart ... förr hette det "Ebenholz"
funkar utmärkt med en liten pensel
För att följa länken så måste du registera dig.
Chris skrev:jag bara oljar.
Återgå till Stockar och kolvar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst