Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Skjuta med Batistutas FWB var en upplevelse. Det skramlal & lever om som jag vet inte vad, helt sjukt, det går inte att beskriva hur illa det låter... vi försökte spela in det men det kommer inte fram på film hur det låter, måste upplevas. Man skrattar åt hur den beter sig. Annars skön som satan att skjuta med, trycker är fint, kände mig hemma direkt & det är definitivt en riktigt trevlig bössa. Jag plockade spinnern på 50 meter stående två gånger på rad med öppna riktmedel, nära dom andra gångerna.
Med lite tuning så kommer det bli en trevlig sak det där
börne skrev:Batistuta skrev:Den slår bakåt och är förvånansvärt rapp, väldig nöjd allt fjäderljud och twang är borta.
Kan bara instämma... vilken jäkla skillnad det blev på bössan, nu är den ju riktigt trevlig & verkar ha en bra pipa då precisionen verkar riktigt bra.
vettedax skrev:Nån här som har nån sån bössa ??? kollade Youtube nyss å det verkar va rena skräpet ju...en på Egun nu
För att följa länken så måste du registera dig.
vettedax skrev:https://www.youtube.com/watch?v=nXQbPnx3hh8&t=147s kolla denna
börne skrev:vettedax skrev:https://www.youtube.com/watch?v=nXQbPnx3hh8&t=147s kolla denna
Nu orkade jag inte kolla hela filmen men det var/är ju känt att denna bössan kommer med en del fel som måste fixas... Vet man bara om detta & är beredd att lägga ner det jobbet Bati gjorde så är det en jäkligt trevlig bössa.
Sen ska det givetvis inte vara så på en så pass dyr bössa som det var då den fanns att köpa. Det är pinsamt dåligt av FWB.
Men som sagt, detta blev känt snabbt & är ju ingen nyhet.
Har du läst tråden jag länkade till?
vettedax skrev:nä skall göra det....tyckte det var en snygg bössa men blev lite paff när jag kollade på youtube...
börne skrev:vettedax skrev:nä skall göra det....tyckte det var en snygg bössa men blev lite paff när jag kollade på youtube...
Jo det var helt galet vad det lät om bössan innan tuning. Men jag lovar, den blev kanon efter Batis ingrepp
Håller med, en riktigt snygg bössa & jag gillar varbygeln gubben gnällde på.
Desaleux skrev:Den som var på sportec är inte i licens fritt utförande på är några veckor sedan såg där vebb sidan.
vettedax skrev:Fenwerkbau måste fått mycket skit för detta...
vettedax skrev:men kan det verkligen va så att en ny låter så som på videon.
börne skrev:vettedax skrev:men kan det verkligen va så att en ny låter så som på videon.
Här har du Batis innan tuning, helt ny.
vettedax skrev:Bedrövligt...pekar inte pipan uppåt med....
Batistuta skrev:Första försöket ihopsatt och det fungerar över förväntan.
Det första jag åtgärdade var hårdheten när man ska bryta bössan. Jag plockade ut fjäder och delen som låser. Fjädern kortade jag en halv mm och smorde med mos2. Det blev mycket lättare att bryta bössan nu. Möjligen en fjärdedel av kraften som behövdes innan.
Jag använde den fjädern som passade i pistongen över bulan där. Troligen en gammal FWB 124 fjäder. Sedan en relativt tjock plastslev över fjädern i pistongen. Jag smorde med vanlig mos2 på fjädern som går in i pistongen och tyngre goja på guiden där bak. Inget fjäderljud alls och en snabb och snärtig bössa blev det.
220 mps så lite för snabb men det åtgärdar jag med att kollapsa några varv, men inte idag det måste sätta sig först. Lite otroligt egentligen vad det lite det behövdes för att göra en katastrofbössa till en kanonbössa. Jag är väldigt förvånad och trodde det skulle vara mycket krångligare och ta mycket mer tid. En engelsman som jag följer hade 20 försök innan han blev nöjd, men det är klart jag har ingen aning om hur bössan gick efter det, det kanske blev en superbössa istället för en kanonbössa.![]()
Ska bli roligt och höra vad börne och resten av gänget tycker nästa lördag.
Desaleux skrev:Den som var på sportec är inte i licens fritt utförande på är några veckor sedan såg där vebb sidan.
vettedax skrev:den säljs väl fortfarande
Batistuta skrev:Nu verkar det som att de har slutat att tillverka sportern och det är ett jäkla drev efter de sista bössorna. Många engelska forummedlemmar som fått upp ögonen tillslut och köpt en. Jag köpte en också, det blir ju samlarbössor nuJag får se om köpet går igenom eftersom det verkade lite osäkert om de hade på lager eller inte.
Batistuta skrev:Den har slutat att tillverkas sedan några år........
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster