Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Festman skrev:Själv då blev jag luftvapenfrälst i somras och har köpt en del vapen sen dess. Mina HW97 är helt otroligt fina och skjuter fantastiskt bra. Däremot har jag tänkt att skulle jag bara få välja ett luftgevär skulle det vara mitt HW30S. Så otroligt smidigt och fint det skjuter! Lätt och behändigt helt enkelt. Och billiga är de också.
Stinsen skrev:Festman skrev:Själv då blev jag luftvapenfrälst i somras och har köpt en del vapen sen dess. Mina HW97 är helt otroligt fina och skjuter fantastiskt bra. Däremot har jag tänkt att skulle jag bara få välja ett luftgevär skulle det vara mitt HW30S. Så otroligt smidigt och fint det skjuter! Lätt och behändigt helt enkelt. Och billiga är de också.
Jag är i samma sits ungefär. Jag köpte mitt första luftgevär i april och har blivit rejält biten! Hade i åravis tänkt att jag ville skjuta mer men hade bara krutvapen och det blev fan aldrig av att jag körde iväg och skjöt.
Luftgevären är ju bara att gå utanför dörren, eller stanna kvar i köket för den delen, och börja skjuta.
Jag har inte övervägt hw30 så mycken då jag sett det som en instegsmodell och kompromiss. Men jag har kanske fel
Har du provat hw50 med?
Stinsen skrev:Har du provat hw50 med?
Festman skrev:Stinsen skrev:Har du provat hw50 med?
Nä jag har inte testat det. Var nära att beställa ett men då det verkar för likt ett hw30 så har jag avstått. Men förmodligen ett bra val
PLUTTE skrev:En Hw30s är ju lite självklart men Fwb 150/300 bör nog man ha haft i livet. Sen en Fwb 124 om man har har tillfälle att köpa en.
Själv började jag med en Kina bössa och efter många år så ser min Arsenal ut så här.
Hw30s
Fwb 124
Fwb 127
Fwb 300 su
Haenel 310
Stinsen skrev:FWB 300 verkar ju vara ett riktigt fint gevär. Det enda jag ser som dess "nackdel" är frånvaron av rekyl, ironiskt nog. Jag tycker ju om att fjädergevären lever.
bazookaboy skrev:Webley omega skulle jag vilja äga igen.
Archon skrev:En Hw 35:a med valnötstock är en bössa som jag varmt kan rekommendera. Hw 35:an är en gammal klassiker som tillverkats sedan 1951, still going strong. Det säger väl en hel del. Weihrauch är ett ganska konservativt företag som till skillnad från övriga tillverkare inte spyr ut den ena tacticoola monstrositeten efter den andra med diverse fantasifulla namn, i syfte att locka den genomsnittlige, halvt hjärndöde CP-konsumenten. Weihrauch erbjuder bra kvalitet till ett rimligt pris och fortsätter sälja sina gamla klassiska modeller som de vet att folk uppskattar och älskar.
En annan fjäderbössa som man absolut bör äga innan man dör är en Diana. Nu pratar jag om de äldre Dianamodellerna som man kan hitta på auktionssajter som Tradera och liknande. Dianas moderna produktion framkallar på sin höjd en gäspning från min sida. Själv äger jag en Diana 35:a som jag bara älskar. Det finns de som tycker att Diana 35 är lite för stor och klunsig. Helt obegripligt, enligt mig. Diana 35 är en smäcker och välbalanserad bössa som är en fröjd att skjuta. Tycker man att Diana 35 är för stor (vilket den inte är) kan med fördel välja en Diana 27 eller Diana 25 i stället. Gamla Diana-bössor är till för de som likt undertecknad gillar att plinka old school med öppna riktmedel. På min 35:a finns överhuvudtaget inga spår för kikarsikte.
En tredje fjäderbössa som jag vill äga innan jag dör är en Haenel 310 med Mauser bolt action repetermekanism. Verkar vara en sjukt kul plinking bössa. Men av olika anledningar har jag inte lyckats bli ägare till en. Ännu.
Stinsen skrev:bazookaboy skrev:Webley omega skulle jag vilja äga igen.
Webley har många fina modeller!
Men det är lite krångliga med ammunition av vad jag förstått. Det känns ju lite halvjobbigt om man ska vara gnällig.
Andy skrev:Givetvis borde alla ha ägt en Bavaria/BSF Mod 55 eller Mod 70
Fantastiskt fina bössor med bra balans som skjuter riktigt bra.
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster