Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Batistuta skrev:Jag håller med om att beg nyare matchgevär är dyra, men efterfrågan styr marknadspriset. En ny bössa är en stor investering och själv skulle jag absolut testa innan köp. Sedan är frågan hur stor erfarenhet du har av luftskytte, det kanske räcker med en billigare SSP som start istället för en ny PCP. Precisionen är i stort sett densamma och den "normala" skytten märker ingen skillnad.
Larzzon skrev:Jag har en Steyr Challenge också. Riktigt trevlig bössa det med.
Jämfört med Fwb 800 har den ett par fördelar, bättre lämpad för kikarmontage och quick fill från fabrik, men till 10m match spelar det mindre roll.
Känslan är väldigt olik på dessa men båda har sina fördelar.
Grönberg skrev:Ja, Steyr är definitivt värt att fundera på. Jag har en av deras luftpistoler och den är en av de bästa luftpistoler som jag haft. Bra trycke och kvalitet rakt igenom.
Luftpangarn skrev:Fast tom en kratta som jag, skulle nog skjuta bättre med ett så fint vapen. (?)
Grönberg skrev:Efter en del funderande blev det till slut ett Walther LG 400. Det var några veckors leveranstid men jag fick hem det idag. Känns riktigt bra. Bra justeringsmöjligheter så det skall inte vara några problem att få bössan att passa perfekt. Fantastiskt bra trycke, det är nog ett av de bästa jag känt.
Nitro skrev:har inte ens bytt någon o-ring ännu trots att jag haft den nu i fyra år.
börne skrev:Luftpangarn skrev:Fast tom en kratta som jag, skulle nog skjuta bättre med ett så fint vapen. (?)
Dom som aldrig skjutit med ett gevär med riktigt bra trycke med låg tryckesvikt riskerar väl främst att få för "tidig avlossning" då dom inte är vana vid riktigt bra & lätta trycke. Nåt man dock ganska snabbt vänjer sig vid, men då vill man ju inte tillbaka till sämre trycke igen, så det blir ju dyrt att testa.
Grattis till en fin bössa Grönberg även om jag själv favoriserade en av dom andra som diskuterats i tråden är det ju en riktigt bra bössa![]()
Vilken modell blev det, nån av aluminium modellerna eller universalen i trä?
Grönberg skrev:börne skrev:Luftpangarn skrev:Fast tom en kratta som jag, skulle nog skjuta bättre med ett så fint vapen. (?)
Dom som aldrig skjutit med ett gevär med riktigt bra trycke med låg tryckesvikt riskerar väl främst att få för "tidig avlossning" då dom inte är vana vid riktigt bra & lätta trycke. Nåt man dock ganska snabbt vänjer sig vid, men då vill man ju inte tillbaka till sämre trycke igen, så det blir ju dyrt att testa.
Grattis till en fin bössa Grönberg även om jag själv favoriserade en av dom andra som diskuterats i tråden är det ju en riktigt bra bössa![]()
Vilken modell blev det, nån av aluminium modellerna eller universalen i trä?
Det blev en av aluminiummodellerna (Competition).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst