Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Orchid70 skrev:Hej
Jag är gammal tant som börjat skjuta ett par månader tillbaka i Skåne. Tomelilla pistolskytteklubb.
Med det hoppet att så småningom skjuta skarpt - om jag blir godkänt för det =)
OK, då jag är gammal (typ), har luftpistolens vikt lite betydelse. Det finns två Feinwerkbau P11, som går att låna utöver de billigare pistolerna, på klubben.
När jag väl fick använda P11 förra veckan - "sköt den bättre en jag".
Så jag började titta efter att köpa en till mig själv. Så jag alltid har tillgång till en.
Men, för en total nybörjade, känns 11500 lite saftigt.
Och jag har inte hittat några på begagnat marknaden. Dessutom har jag ju relativt liten hand. S kolv skulle nog passa bäst.
Därför undrar jag lite blygt - finns det något i forumet som kan tänka sig att sälja sin P11?
Hälsningar Tant Henrietta
Watchdog skrev:Välkommen hit!
Kolla på egun för där kan dt finnas och här är ett tipps på en liknande.![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Orchid70 skrev:Watchdog skrev:Välkommen hit!
Kolla på egun för där kan dt finnas och här är ett tipps på en liknande.![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Många tack. Vad skulle en sådan ^^ vara värt i slutpris. Jag har skapat inloggning och väntar på godkännande.
Det är 6 dagar kvar och budet ligger på 3500 kr nu.
Orchid70 skrev:Verkar ta tid att få aktiveringskoden till eGun.
Så jag har skickat mail.
lga skrev:Finns nästan rekylfria fjädervapen oxå. Feinnwerkbau 65 eller 80 är fina f.d. tävlingpistoler från 70-talet. Och de har nästan samma precision som de rekylfria PCP tävlingsvarianterna som finns idag från Feinwerkbau, Steyr, Hämmerli etc.
Priserna brukar ligga runt 2500 - 4000 beroende på modell och tillbehör.
Men Hämmerli 480:an från tradera ser fin ut.
börne skrev:FWB är egentligen inte rekylfria, men skytten är isolerad från rekylen.
PCP i så låga farter rör sig i princip inte alls. Har spelat in slowmotion film på min 16J FT bössa & den är helt still när skottet går. Vi gjorde en jämförelse med 16J fjäderbössa.
Orchid70 skrev:Ser oxå för första gången en sån FX pump. Funkar dem bra? Är ju aningen billigare än dykflaska....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster