Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Vore bra om du kunde utveckla din kravspecifikation.
Är det licensfritt du söker? Varför 5.5 mm, någon särskild anledning till det?
Grejen är att 5,5 mm ger väldigt låga projektilhastigheter och tråkig kulbana i licensfria 10 J. Betydligt rappare i 4,5 mm - cal .177.
bazookaboy skrev:Jag har en 135 qe och har haft en 85 sniper. Det är inget skit att ha. Båda bössorna skjuter som en slumpgenerator.
bazookaboy skrev:Och i fullfart rekommenderas tandskydd och hörselkåpor.
bazookaboy skrev:I 10j är dom extremt trötta. Och i fullfart rekommenderas tandskydd och hörselkåpor.
Amanite skrev:bazookaboy skrev:I 10j är dom extremt trötta. Och i fullfart rekommenderas tandskydd och hörselkåpor.
Skulle du säga att ljudnivån i de båda är ungefär samma vid fullfart?
vettedax skrev:Nått fel måste det va med dem eftersom hela blocket är fullt av hatsanbössor
Amanite skrev:Jag kanske måste förtydliga eftersom alla trots att de skriver i en Hatsan tråd inte verkar hänga med.
Jag är alltså ENDAST intresserad av jämförelser de två modellerna emellan. Hade jag varit intresserad av andra modeller så hade jag ju skrivit i andra trådar.
Så..Back to topic
börne skrev:bazookaboy skrev:Och i fullfart rekommenderas tandskydd och hörselkåpor.
Samt vapenlicens.
chaosborn skrev:Som Du märker så ger det nog mer info genom att bara kolla på Youtube.
Lycka till i alla fall!
Amanite skrev:Har iaf trotsat alla haters och valde 85:an. Får väl se om den är så illa som alla säger.
Amanite skrev:chaosborn skrev:Som Du märker så ger det nog mer info genom att bara kolla på Youtube.
Lycka till i alla fall!
Tack!
Har redan scannat YT ganska väl på området så var därför jag skrev och frågade här för att få lite mer info - med variernade resultat som synes.
Har iaf trotsat alla haters och valde 85:an. Får väl se om den är så illa som alla säger.
Stinsen skrev:Amanite skrev:chaosborn skrev:Som Du märker så ger det nog mer info genom att bara kolla på Youtube.
Lycka till i alla fall!
Tack!
Har redan scannat YT ganska väl på området så var därför jag skrev och frågade här för att få lite mer info - med variernade resultat som synes.
Har iaf trotsat alla haters och valde 85:an. Får väl se om den är så illa som alla säger.
Kul! Hoppas att du blir nöjd med den!
Jag har aldrig skjutit en hatsan själv och det hade varit kul att höra din utvärdering sen
Jag är själv lite sugen på att köpa en hatsan, mest för att se om det är så dåligt som alla säger.![]()
Äger weihrauch, diana och air arms fjädergevär och det finns ju inte så många fler tillverkare som lovordas.
Amanite skrev:Stinsen skrev:Amanite skrev:chaosborn skrev:Som Du märker så ger det nog mer info genom att bara kolla på Youtube.
Lycka till i alla fall!
Tack!
Kul! Hoppas att du blir nöjd med den!
Jag har aldrig skjutit en hatsan själv och det hade varit kul att höra din utvärdering sen
Jag är själv lite sugen på att köpa en hatsan, mest för att se om det är så dåligt som alla säger.![]()
Äger weihrauch, diana och air arms fjädergevär och det finns ju inte så många fler tillverkare som lovordas.
Tack![]()
Jag är såklart medveten om att det kan vara världens skit men nu var jag ju sugen på en sådan för att själv också bilda mig en uppfattning. Är ingen mästerskytt på något sätt men har för mpnga år sedan tävlat och hade väl en viss fallenhet för målskytte.
Som jag förstår det gällande just Hatsan så finns det ju också många som anser att det beror mycket på vilket ex man råkar få. Det i sig är såklart inte bra men att alla Hatsans med lite modifikation eller skruvande alltid blir riktigt bra när de är inskjutna.
Vad vet jag, får som sagt bilda mig en egen uppfattning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst