Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
lga skrev:derkaderb skrev:Jo valet ligger nog på ett sikte med 24x förstoring trots allt.
Det roligaste jag vet är att skjuta på långa avstånd. Det var trots allt EdgunUSA och Chairgun som ökade mitt intresse för luftvapen. Älskar allt som har med kulbanor och hastighet att göra.
Känslan när man sätter upp ett mål på 50m+ och beräknar avståndet med Mildotsen, och knappar in det i Chairgun i mobilen för att sedan ha "turen" att träffa på första skottet är rätt härlig. 10j i 5.5mm är charmigt då det ändå tar en stund innan man ser målet träffas.
Därför jag vill ha en bra och träffsäker bössa när man ska skjuta på lite längre avstånd som inte är PCP, och då föll valet på en 300S. Smidigt att ta fram om man bara vill dra ett par skott mot något.
Hur vänlig är "rekylen" på 300 mot kikarsiktena, klarar dem billigare kikarna det utan problem? Någon som varit med eller hört om att dem pajat? Vill ju inte köpa en kikare där risken finns att den inte pallar med.
Det är nog ganska vanligt att kikarsikten dör på FWB:er, om man inte har bra fästen som t.ex. SportMatch's Dampa mount fästen.
Men det beror oxå på optikens kvalite, men oavsett vilket så vill man inte ha sönder dyra sikten pga whiplashen som FWB:r ger i varjefall.
Kolla med Hurricane (luftvapen.se tror jag hans site heter numera), han kanske vet ngt mer fäste, som kan fungera bra.
Mvh
LGA
lga skrev:Det är nog ganska vanligt att kikarsikten dör på FWB:er, om man inte har bra fästen som t.ex. SportMatch's Dampa mount fästen.
Men det beror oxå på optikens kvalite, men oavsett vilket så vill man inte ha sönder dyra sikten pga whiplashen som FWB:r ger i varjefall.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster