Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Ingen susning va det är, men om det är som vettedax tror så hoppas jag du inte gav allt för många hundralappar för den.
Är det en Kinabössa tor jag inte heller man får tag i delar speciellt lätt tyvärr.
Pippackningen är väl en läderpackning ser det ut som. Du får nog mäta & se om man kan hitta nåt lämpligt, var man hittar sånt idag vet jag dock inte. Kanske nån annan kan svara på då många pillar med gamla bössor.
vettedax skrev:shanghai airgun mod 5
För att följa länken så måste du registera dig.
köp en vanlig Oring med det måttet..en på tradera säljer sådana till Diana...gå in å kolla om det är samma mått.eller så plockar du ut läderpackningen å lägger den i motorolja några dagar...den sväller då...eventuellt lägga bakom något..tex ett snöre eller nått.nissefisk skrev:börne skrev:Ingen susning va det är, men om det är som vettedax tror så hoppas jag du inte gav allt för många hundralappar för den.
Är det en Kinabössa tor jag inte heller man får tag i delar speciellt lätt tyvärr.
Pippackningen är väl en läderpackning ser det ut som. Du får nog mäta & se om man kan hitta nåt lämpligt, var man hittar sånt idag vet jag dock inte. Kanske nån annan kan svara på då många pillar med gamla bössor.
yttermått 12mm x innermått 8mm då man mäter metallen, djup/bredd vet i tusan då jag inte vågar pilla ut den befintliga, men den borde väl vara 2-2,5mm i djupet.
jag petade lite med skjutmåttet och det verkar vara läderpackning.
blir inte lätt att hitta packning även om andra tillverkare har snarlik packning så står knappast deras mått utsatt...
/nissefisk
vettedax skrev:köp en vanlig Oring med det måttet..en på tradera säljer sådana till Diana...gå in å kolla om det är samma mått.eller så plockar du ut läderpackningen å lägger den i motorolja några dagar...den sväller då...eventuellt lägga bakom något..tex ett snöre eller nått.nissefisk skrev:börne skrev:Ingen susning va det är, men om det är som vettedax tror så hoppas jag du inte gav allt för många hundralappar för den.
yttermått 12mm x innermått 8mm då man mäter metallen, djup/bredd vet i tusan då jag inte vågar pilla ut den befintliga, men den borde väl vara 2-2,5mm i djupet.
jag petade lite med skjutmåttet och det verkar vara läderpackning.
blir inte lätt att hitta packning även om andra tillverkare har snarlik packning så står knappast deras mått utsatt...
/nissefisk
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster