Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Stinsen skrev:Sikten med lägre förstoring är såklart oftast lättare. Jag tycker att 2-7 är lagom förstoring för plinking.
Jag har ett Hawke vantage och Hawke airmax i den förstoringen och är nöjd med båda!
Megaklant skrev:Jag bestämde mig för att bara skjuta max 25 meter med mitt HW95/4,5 mm så jag satte på ett Hawke Vantage 32 mm.
På detta avstånd så räcker det även om man inte har så stor förstoring.
Caseih skrev:Megaklant skrev:Jag bestämde mig för att bara skjuta max 25 meter med mitt HW95/4,5 mm så jag satte på ett Hawke Vantage 32 mm.
På detta avstånd så räcker det även om man inte har så stor förstoring.
är gränsen 25m eller funkar det att skjuta på 40? får nästan en känsla att ett hawke 32mm är bättre än mitt gamla ändå i alla hänseenden,
Caseih skrev:Stinsen skrev:Sikten med lägre förstoring är såklart oftast lättare. Jag tycker att 2-7 är lagom förstoring för plinking.
Jag har ett Hawke vantage och Hawke airmax i den förstoringen och är nöjd med båda!
ok, hur långt kan man skjuta med ett sånt ungefär innan det blir besvärligt?
vilken storlek på linsen anser du att man bör ha?
börne skrev:Ville du inte ha ett med 30 tub?
Personligen ratar jag sikte med AO då jag tycker det är osmidigt att ställa parallaxen där fram, men det är ju en smaksak.
Ett alternativ i samma prisklass är ju detta Athlon & dom ska ju vara helt ok av det man hört. Aningen lättare & kortare också, dock även detta 1". För att följa länken så måste du registera dig.
Caseih skrev:Jo jag ville ha ett med 30 tub men när jag surfade runt så glömde jag bort den detaljen![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst