Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Luftpangarn skrev:Extremt bra tips!!! Börnes variant har jag aldrig hört talas om. Det är verkligen synd att så många bra produkter inte når fram genom bruset av varumärken, och tar sig fram i handeln.
Allt för ofta är jag frustrerad av att måsta använda alldeles för tunn olja i alla möjliga sammanhang, bara för att det skall leta sig in i svåråtkomliga ställen. "Symaskinsolja" i stället för något vettigt. Vad jag fattar, går detta ut på att en "förtunning" avdunstar, och kvar blir litet tjockare fett?
Förmodligen måste man i alla fall smörja mer ofta, än om man kunde plocka ur delarna och dra på ett geggigt lager molybdenfett, typ. (Ni fattar fantasin, liksom. Klart man torkar bort överdrivna mängder. Men jag får liksom något slags "hämdkänsla" när jag ser torrslitna mekaniska delar.)
DW40 och 5-56 känns som snabba plåster på såren, men det ger ingen litet mer hållbar smörjlösning över tid. Möjligen kan man "efterbättra" med tjockare olja, när man väl fått in dessa sprejgrejor.
Hur funkar dessa smörjmedel med alla gummipackningar i pcp/CO2 vapen? Umarex rekomenderar silikonsprej till allt. Men hur bra smörjning ger det egentligen för metall mot metall?
Luftpangarn skrev:Extremt bra tips!!! Börnes variant har jag aldrig hört talas om. Det är verkligen synd att så många bra produkter inte når fram genom bruset av varumärken, och tar sig fram i handeln.
Luftpangarn skrev:Hur funkar dessa smörjmedel med alla gummipackningar i pcp/CO2 vapen?
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster