Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Har en sådan 4 år gammal..i 22 å laglig är den slö..ca 140mps. ta en 4,5 är mitt tipps.
pb81 skrev:då måste man börja kompensera kulbanan redan efter 10-15m?
Johndeere skrev:Har en HW97 i kaliber 22 som jag har licens på. Skulle ta en 177 om tanken var att ha den licensfri. En trevlig bössa fast lite tung i mitt tycke.
Mvh
pb81 skrev:Ok då har jag nog svaret på kaliber =) Det får bli .177
Jo jag vet att det står att det är 10j, min fråga är om det ÄR 10j, är de avstämda att hålla 10j från fabrik?, eller är det 9, 9,2 eller 9,5. Ja du förstår vad jag menar.
vettedax skrev:men 10J kan nog variera lite...min nya HW95 mäter jag till 204mps med JSB 4,53...lite över då.
börne skrev:vettedax skrev:men 10J kan nog variera lite...min nya HW95 mäter jag till 204mps med JSB 4,53...lite över då.
Är det JSB Exact 0,547 grams är den licenspliktig med den farten.
Använder man JSB Exact som ju är väldigt vanlig att man använder så har vi en gräns på 195 m/s på tävling, det ger precis över 10J vid pipan men under 10J 4 meter ut.
pb81 skrev:Vad säger ni, trä, komposit, tumhål eller ej?
pb81 skrev:Vad säger ni, trä, komposit, tumhål eller ej?
börne skrev:pb81 skrev:Vad säger ni, trä, komposit, tumhål eller ej?
Tycker personligen syntet är jävligt trist, äger två bössor med syntetstock, en får ha den kvar, den andra fick en ny stock i laminat från Norska GRS.
Vad gäller HW97 är TH stocken den skönaste att skjuta med enligt mig, rakare grepp är alltid att föredra enligt min smak.
Inga finns dock i lager av dom vanliga HW97 hos Tobbe, den enda han har är en specialare i .22 med ett något högre pris, men den hade ju i alla fall snygg stock.
För att följa länken så måste du registera dig.
pb81 skrev:De skall skicka nya till honom första veckan i december sa han. Så man får ju tyvärr vänta.
Andy skrev:Jag har en HW97 i kaliber 5,5.
Tror att du har mer glädje att köpa en 4,5 om vi pratar licensfri bössa.
Men om du i framtiden funderar på att söka licens eller skyddsjakt på bössan då är det bara 5,5 som gäller.
Andy
pb81 skrev:Men vad tror ni om Hawke Vantage 4-12X50AO till den? Var ju riktigt bra pris, 1700kr med rabatt på amazon.
Stämmer det att jag måste ha ett high-fäste till hw97 om man har 50mm?
pb81 skrev:Hehe ok, jag beställde det, få se om det är riktigt eller ej, annars får man ju skicka tillbaka det kostnadsfritt =)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst