Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Ser väldigt lagom ut ju..å nog ett bra skydd på metallen..får beställa en sån burk.
Sako Finnbear skrev:Tog .22:an med...
Har även tagit på en kniv och även läder. Kanonresultat!
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
vettedax skrev:Sako Finnbear skrev:Tog .22:an med...
Har även tagit på en kniv och även läder. Kanonresultat!
Verkar bli väldigt lagom blankt..funkar nog på en lackad bokstock med, helt klart värt att prova en sån burk. oljat några i valnöt men aldrig lyckats få upp rätt glans.
börne skrev:
PS: Denna har tigerränderna på andra hålletMen nu har ju inte tigerrands hataren varit inloggad sedan 2018 så han lär väl inte se detta ändå. Var en del rätt roliga diskussioner om stockar då han va här.
sem1902 skrev:börne skrev:
PS: Denna har tigerränderna på andra hålletMen nu har ju inte tigerrands hataren varit inloggad sedan 2018 så han lär väl inte se detta ändå. Var en del rätt roliga diskussioner om stockar då han va här.
Hade inte sett tråden förut, stor humor med åsikterna om tigrering..![]()
börne skrev:sem1902 skrev:börne skrev:
Hade inte sett tråden förut, stor humor med åsikterna om tigrering..![]()
Jo han var lite speciell![]()
Har för mig han blev bannad till slut då mycket av det han skrev var att misskreditera en av våra sponsorer.
vettedax skrev:Finns den diskutionen kvar här???letade men hittade inte...varit kul å läsa ju.
vettedax skrev:Testade på blåneringen på några nyare bössor igår , blir väldigt fin yta, blank å fint.
hur länge låter ni det sitta på innan ni polerar av ytan ??
börne skrev:vettedax skrev:Testade på blåneringen på några nyare bössor igår , blir väldigt fin yta, blank å fint.
hur länge låter ni det sitta på innan ni polerar av ytan ??
Inte länge, det torkar snabbt, jag applicerar det på stocken, börjar där bak på dom större ytorna sen går jag framåt & när jag är klar börjar jag polera upp ytan där jag först började.
Kollat nåt Youtube klipp där han säger att det torkar redan efter en minut om man gör som man ska & använder liiiite, det är ju drygt som bara den.
Man ska lägga flera tunna lager & inte kladda på för mycket.
vettedax skrev:Låt det inte sitta på bössans trä ett dygn..jag gjorde det på kindstödet på min AA å fan va jobbigt att polera bort nyss....ett tips bara.
Sako Finnbear skrev:[Efter det brukar jag vänta ett dygn innan jag tar på ytan.
börne skrev:Gav mig på min AA S400F Classic i veckan & la nyss ett lager till, tänkte se om man kunde få den lite mer blank än jag egentligen gillar, kanske konstigt men det är så pass mycket liv i träet så det träder fram fint på denna, en av alla bössorna kan ju va blank tänkte jag![]()
Den mattas väl lite med tiden av att man använder den.
Blev en film istället för svårt att få med på bild, lättare när man kan röra stocken & ljuset reflekteras. Även systemet fick ett lager idag, blev fint det med.]
Återgå till Stockar och kolvar
Användare som besöker denna kategori: airsniper, judgecipher och 1 gäst