Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
pb81 skrev:Det där med okularet, har samma med mitt Stoeger, får inte riktigt fokus när jag zoomar fullt. Fokus lägger sig typ nån meter bakom.
vettedax skrev:pb81 skrev:Vad säger ni, trä, komposit, tumhål eller ej?
Min är trä...men finns väl en i blå laminat som jag tycker är väldigt snygg..helst i silverutförande....riktigt snygg.
För att följa länken så måste du registera dig.
pb81 skrev:Nu är julen räddad!
Det blev HW97K 4.5mm, inskjuten o klar med mitt Hawke Vantage IR 4-12x50AO
Riktigt fin med det nya lite grövre mönstret...
pb81 skrev:Hehe jag körde dit idag o hämtade den, ja det är ju bara 6-7 mil dit härifrån så det gick snabbt.
Tobbe hade fullt upp o packa idag =)
Brukar du vara ute o skjuta någonstans i trakten eller du skjuter hemma?
pb81 skrev:Men det finns väl några klubbar här i närheten med? Eller är det något speciellt med mörrums?
börne skrev:Samma gubbar på plats även denna helg. Jag, poho, bojos, Dappe50 & AT44?
Var inte tal om att skjuta ute... hade -13° när jag körde från mitt kl 10:00. Brrrrr!!!!
bojos & poho snackade ihop sig om Tomtepangen 26/12.
Tog med min AA S400F Classic idag då den behövde luftas![]()
Efter inskjutningen så satt dom där dom skulle gång på gång, eller liiiite lågt men det kompenserar vinglet i stående så inget att bry sig omDenna bössan med Air Arms Diabolo Field 0,547grams bara fungerar
![]()
Grillade vi... GivetvisIdag blev det ostfrallla som korvbröd med högrevskorv
![]()
Dappe med sitt nyförvärv som kommer att bytas ut av handlaren då dom skickat en std & inte en E av HW35, men det var bara att skjuta tills den nya kommer som skickas direkt. Trist när det blir fel men ändå riktigt bra hanterat av Fritid & Vildmark![]()
FWB150 från 1968 presterar på hög nivå även 2022![]()
Sen testade vi Dappes lilla Hatsan Flashpup (Tror jag det va) som han bytt till sig mot lite grejor han inte använde längre.
Vi pratade om hur olika trycke upplevs då Hatsan trycket var (Inte så lysande) Blev dock bättre när det justerats lite, går nog att få till ännu bättre med lite pill.
Men i alla fall... reaktionen när han fick för tidig avlossning när han testade en FWB C60 var klockren... Svårt med riktigt bra & lätta trycke när man aldrig testat innan, man blir överraskad när det smäller & nog nåt många känner igen
Sen plockade AT44? fram ytterligare en föreningsbössa. En FWB 600 eller 601, vet ej vilken det är i alla fall en SSP med ett bättre justerat trycke än vad C60in har. Denna tyckte Dappe var bättre att skjuta just p.g.a. trycket.
Kul dag... nu är det jul & nyår så det dröjer väl innan man pangar igen, kan tyvärr inte va med på Tomtepangen då jag ej är hemma. Ni som ska dit får ha så skoj
börne skrev:Kul dag på banan... Gott väder, lite kyligare än jag trodde men solen sken ju så man ska inte klaga![]()
Vi blev ju några idag vilket alltid är skojpoho inte med på bild men han sköt på 10m banan därinne.
En go & glad AT44?![]()
Elin körde nån sorts dans runt grillen som hela tiden ville brännas
Till slut blev hennes efterlängtade bacon perfekta & även hon blev go & glad... BACON![]()
pb81 skrev:5 skott, 30m utomhus.. Skall bli kul o se hur den hantera 50m =)
Synd det är julafton idag och att man måste vara lite social för att hålla familjelyckan uppe =)
ahayeah skrev:Det är fascinerande hur folk är besatta av det här med joule.. Har märkt samma sak när jag försökt sälja luftvapen begagnat. "är det 9.5 eller 10 J?" spelar det ngn roll? Ett hatsan som är 10j exakt skjuter förmodligen oftast sämre än ett hw eller aa på strax under 10j. Vill man ha upp de där sista tiondelarna så är det ofta rätt enkelt fixat men frågan är om man kommer märka nån skillnad förutom i chronografen.
ahayeah skrev:men frågan är om man kommer märka nån skillnad förutom i chronografen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster