Blivit en hel del cykelturer senaste dagarna, men inga foto.
Idag hade jag inget alls planerat, det blev en dag i scouternas ära eller vad man ska säga
Var själv scout när jag va 6 - 7. Blev inte så långvarit med andra ord.
Hela stan var full med scouter idag då dom hade en massa aktiviteter där så först blev det 2 mils "cykla runt & kolla på folk runda" & kul & höra en massa olika språk då det ju är Jamboree22 utanför Kristianstad med 11000 scouter från hela världen. 3000 av dom sprang runt inne i stan, verkade bara vara dom lite äldre ungdomarna dom vågade släppa lös
Efter en smaskig pastasallad slunkit ner i värmen så tänkte jag, va fan jag cyklar ut till gamla A3 området där dom håller till & kollar hur stort det är. Visste inte man fick gå in så jag gick/cyklade runt hela området.
Ja herre jäklar, när c:a 11000 pers ska bo i tält på ett fält blir det rätt stort. Kollade på kartan & det är ett område på c:a 800x400 meter så 320000 m2 på ett ungefär
Så det blev 2 mil till så idag fick jag ihop 4 mil.
För att följa länken så måste du registera dig.Går inte att få med storleken på en bild, det var stort. Detta är bara en gata, där fanns massor av gator med tält efter tält.
För att följa länken så måste du registera dig.Många hade byggt pampiga entréer till sitt område. Det var nästan som en stad med olika kvarter.
För att följa länken så måste du registera dig.Kristianstad
För att följa länken så måste du registera dig.Ved... Det kom två rätt små tjejer bärande på en rätt tjock & extra lång planka, det mesta vara bara tunnare brädor men tror dom letat upp den största/tjockaste där va som dom släpade på bort till sitt läger & kapade till lagom bitar för att elda. Frågade om inte grabbarna ville hjälpa till... Nähe sa den ena tjejen, eller ni klarar det bättre själv sa jag, Japp sa hon stolt, gav tummen upp & cyklade vidare, det såg tungt ut
För att följa länken så måste du registera dig.Ett gäng Ukrainska ungdomar som blivit inbjudna (kostar annars 2950kr/deltagare) för att komma ifrån helvetet ett tag
För att följa länken så måste du registera dig.