Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
XY1 skrev:Har en Donnyfl Sumo på min RAW500. Den gör en jäkla skillnad på ljudet, näst intill en viskning.
börne skrev:Är dom där DonnyFL bara överhypade då!? Ska ju vara bra vad man hört, nån skillnad borde det ju bli kan man tycka.
vettedax skrev:Vad sitter det i röret nu då ??? experimenterade med detta för 15 år sedan å min erfarenhet är att vanliga planbrickor med 2 cm avstånd är tystast på luftvapen...hålet ca 2 mm större än kulan...prova det.
jerico skrev:Är röret helt tomt kan du göra en "ryss". Deras ljuddämpare till finkaliber var fyllda med stål ull. Se om du kan hitta filterväv som är stel och linda till ett rör.
Det finns förfilter till frisklufthjälm (styv vit filtgrej) som borde funka bra med frisering. Så du borde kunna hitta något i en pysselbutik...
Beffe skrev:jerico skrev:Är röret helt tomt kan du göra en "ryss". Deras ljuddämpare till finkaliber var fyllda med stål ull. Se om du kan hitta filterväv som är stel och linda till ett rör.
Det finns förfilter till frisklufthjälm (styv vit filtgrej) som borde funka bra med frisering. Så du borde kunna hitta något i en pysselbutik...
Intressant, tack!
Det är något jag funderat över, är det nödvändigtvis så att bafflar/brickor alltid är mer effektivt än "perforerat rör inlindat med ljuddämpade material"? Eller man kan få det senare att dämpa lika bra som bafflar/brickor?
Tänker att det måste ju finnas en anledning till varför t ex just DonnyFL inte använder bafflar i sina dämpare utan bara ljuddämpande material?
Beffe skrev:Tänker att det måste ju finnas en anledning till varför t ex just DonnyFL inte använder bafflar i sina dämpare utan bara ljuddämpande material?
vettedax skrev:Fan va avancerad dämpare...tog isär min nyss å kollade...plastbafflar å en fjäder emellan..inget mer..väldigt tyst...
För att följa länken så måste du registera dig.
vettedax skrev:Kollade på min nyss...ca 15mm mellan brickorna å den är riktigt tyst.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster