Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
chaosborn skrev:Sako Finnbear skrev:Blev en kniv och en medeltida yxa...
Fina grejer.
Hade velat besökt Gränsfors bruk någon gång.
Sako Finnbear skrev:Jag hade aldrig godtagit det! Visst är det snyggt med patina, men den ska komma
naturligt, och inte med hjälp av en hammare...
Lucky skrev:Det låter absolut som en rövarhistoria, men sensmoralen är intressant. Mycket jaktprylar är idag så dyra att användarna blir begränsade av det, man vill ju inte direkt riskera att snubbla med en ny Swarowskikikare..
Martin skrev:Det ligger nog lite i det. Gubbarna i jaktlaget har problem med lite av varje. Mörkerkikare, blåtand hit och dit. Jag har min gamla W70 30-06 med en Leupold kikare på. Den har varit med i massa år, passkytt, hundförare, in och ut ur bilar...fungerar varje gång och håller träffbilden.
Men jag fuskar emellanåt med elektronik, är ingen bakåtsträvare. Ny teknik har sina fördelar. Fick svärfars gamla golfavståndsmätare då han "behövde" en nyare...golfare är f.ö värre än jägare... Har slutat ta med den nuförtiden, mätt ut alla avstånd jag har behov av på de marker jag jagar på
Använder min VFR750 för jobbpendlande...Lucky skrev:Jag brukar försöka jämföra jägare lite med motorcyklister, den som använder sin MC dagligen för att åka till jobbet, handla etc.. har förmodligen en äldre Honda Cub, eller någon liknande med en motor i storleksordningen 200-400cc.
Den som har en exklusiv HD, eller en japansk plastraket, använder troligen inte sin motorcykel lika mycket.
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster