Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Jag glömde skriva detta ju....när du ändå har av pipan på din bössa så passa på att polera upp låsklackarna samtidigt..min 98a var trög att bryta men efter justering av ytorna blev den kanonbra...dels klacken på pipan å så sitter det motsvarande på cylindern med en skruv....först ett bryne sen polertrissa tills ytan är spegelblank. stor skillnad sen.
kentrune skrev:vettedax skrev:Jag glömde skriva detta ju....när du ändå har av pipan på din bössa så passa på att polera upp låsklackarna samtidigt..min 98a var trög att bryta men efter justering av ytorna blev den kanonbra...dels klacken på pipan å så sitter det motsvarande på cylindern med en skruv....först ett bryne sen polertrissa tills ytan är spegelblank. stor skillnad sen.
Bra tips, tackMin pipa fastnar lite ibland och dummar sig.
Stinsen skrev:Jag trodde bara att shimsen var till för glidytor och har aldrig sett mer än en på varje sida.
Hade din två på varje sida som ny?
Stinsen skrev:Jag trodde bara att shimsen var till för glidytor och har aldrig sett mer än en på varje sida.
Hade din två på varje sida som ny?
vettedax skrev:säkert ren otur bara med en slarvig montör...hade det varit den minsta smörja emellan så blev det nog aldrig så.
börne skrev:vettedax skrev:säkert ren otur bara med en slarvig montör...hade det varit den minsta smörja emellan så blev det nog aldrig så.
TS skrev att han hade smörja på sin men torkade bort det så det kan tydligen bli så ändå.
Angående slarvande montörer så är det väl som med den montören på AA som monterade den ofärdiga avtrycksdelen i din TX200 med kasst trycke, eller den som monterade ett ventilpaket med smuts i på min Galahad, även en erkänt bra tillverkare kan göra fel ibland, shit happens.
Trist när man blir drabbad men för det mesta går det ju som tur är att lösa, antingen själv & oftast är detta smidigast & snabbast om det är en mindre grej man kan fixa eller så får garantin ta det.
Men helt klart trist med skrap & glapp när man betalar lite extra för en produkt för att slippa sånt.
Sako Finnbear skrev:Har faktiskt inte märkt något problem på varken min HW30 (som gått många tusentals skott)
eller min HW35 (som åtminstone gått 500 skott).
kentrune skrev:Kul med feedbacken, jag kan förstå att tillverkarna väljer att dra ihop ytorna, det sparar en hel del tid och de behöver inte ha så hårda bearbetningstoleranser. Det funkar bevisligen bra, förutom min då men jag brukar ha otur...![]()
Men vill man göra det lilla extra så gör som jag beskrev högre upp i tråden, hela poängen är att då blir det mekanisk kontakt runt hela shimset så pipan får stöd både i framkant och bakkant. Som bonus behöver pipbulten inte dras alls lika hårt.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster