Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
underljudsförbud skrev:Tack för tipset om SK 22lr amo , ska testas , men
blev nu nyfiken om det är märkbar skillnad på sport och match
underljudsförbud skrev:ok får kolla in det , har du testat de nått på lite längre avstånd , använder ofta winchester laser då , svåra att få tag på så handla när du hittar
börne skrev:Vilken go "arbetsdag" jag haft.
Tog semester klämdagen & en riktigt bra skyttedag är ju rätt mycket bättre än en tråkig jobbmåndag![]()
Dock blev skyttedagen så pass bra så att den blev lite halvdyr
Idag var det test av SK Biathlon Sport som Judgecipher tipsade om på schemat. Tänkte även testa SK Long Range Match men det blev aldrig av.
Efter att jag skjutit genom 10st lite snabbt så började jag testa, 4st tätt sen lämnade den 5:e neråt men såg ju ändå rätt ok ut, hade ju precis börjat så lite mer av samma kula i loppet & lite varmare pipa så får vi se, tog även till höger men fullt normalt man får skruva lite med annan ammo.
Verkar ju gå bra dessa, dock även här en som lämnar dom andra 4 lite grann. Detta är andra 5 skottsgruppen efter jag justerat kikaren lite.
Fortsatte & skjuta på tavla & det såg ut ungefär som på dessa tre träffbilderna på dom flesta, sen i slutet på den andra asken så tänkte jag nu ska jag köra en 10 skottsgrupp & verkligen göra mitt bästa.
Så tog det lugnt & fick till en 10 skotts träffbild som var "On Fire"12,3mm ytterkant till ytterkant eller 6,74mm CC
![]()
Fotonörd som man är kunde jag ju inte låta bli att ta den bilden när jag grillade![]()
Matade iväg en ask CCI Standard Velocity på spinners sen var det dags för grilla & lunch.
Det här med att det blev lite dyrt då
Svängde inte av E22 hemåt utan fortsatte till Vinslövs Vapen & handlade mer gottis av samma sort & batch, då jag precis köpt & ville ha mer så fick jag även 10% rabatt vilket var sjyst då 22lr ammo gått upp en hel del senaste tiden, så all rabatt är ju välkommen.
Sorry, inget luftskytte alls men det som sker på banan då jag är där kommer det bilder på.
judgecipher skrev:Rejält med ammo du handlade märker jag... får kanske se till att köpa på mig lite innan de tar slut...
börne skrev:judgecipher skrev:Rejält med ammo du handlade märker jag... får kanske se till att köpa på mig lite innan de tar slut...
... Log för mig själv igår när jag messade med dig & du skrev köp en 500 pack, hade jag ju redan gjort inför testet
![]()
Nu blev det ännu fler 500 pack så nu har man ju bra ammo ett litet tag.
Har även kvar av dom utprovade Rifle Match 500 pack, har 2 oöppnade, sen lite lösa askar såna.
Man känner ett välbehag när man shoppar ammo![]()
Men blev en dyr helg, först spontanshoppade jag en klocka till, sen ammo. Jävla Sigge & Dappe som lockade in mig i klockträsket, fast jag ligger inte i den dyra ligan & ville ha en lite mer slit & slängklocka till cykelturer, ut i skogen o.s.v. då den automatiska är rätt tung & oskön att ha på när näven skakar runt på cykelstyret. Pengar är till för att användas va det väl nån som sa
judgecipher skrev:Absolut! 22lr o en luftbössa får de la bli imorrn!
börne skrev:Går kanske åt mindre ammo då
judgecipher skrev:börne skrev:Går kanske åt mindre ammo då
![]()
Inget e omöjligt sägs det, men det tror jag först när jag ser det när det gäller dig Börne!![]()
pattedog skrev:Testa SK LR på 200m Börne
börne skrev:Fördelen med en väldigt lugn midsommarafton![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:judgecipher ser nog vad planen är då det är han som gav mig ide'n.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 0 gäster