Shadow 2

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Shadow 2

Inläggav Gordon 24 apr 2023, 12:50

[quote="Inte direkt svar på din fråga, men till airsoftpistoler tillverkas ren reglerbar ventil. Syftet är att kunna kompensera för olika utomhustemperatur sommar/vinter, och få "rätt" anslagsenergi. skott! [/quote]

Jag vet inte varför jag valde en "luftpistol" Kändes på något sätt bättre. Nu i efterhand kanske jag valt en BB men nu är det som det är. Jag får titta på detta vid tillfälle var inte så värst sugen på att mecka men det verkar inte som jag kommer ur det.

Det slutar väl med att man bygger ett "eget" vapen. Nu är det ju inte längre ett jätteproblem rent lagligt om man råkar komma något över 3Joul. När jag jiddrat med mina licenserade vapen och velat ta bort licensen så har har det varit ett bekymmer att hamna så där lagom under 10joul. Marginalerna är hårfina antingen 20 eller 4joul ;-)

Sedan vill man ju inte att blowbacken ska få tuppjuck heller... den behöver inte mer gas utan den fungerar som den ska...

Får fundera... Förmodligen skiter jag i detta och fortsätter torrträna med Shadowen och skjuter "skarpt" med L50:n
Gordon

Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Shadow 2

Inläggav syntax-error 04 jul 2023, 18:16

Hängde inte riktigt med i diskussionen kring återanvändning av koldioxidpatroner osv men någonstans i början av tråden sades det att man kunde få ihop grupper stora som en krona på sex meter. Var länge sedan jag hanterade kontanter också men jag föreställer mig att det är ungefär inom nian på en vanlig luftpistoltavla. Med tanke på det så beställde jag en sådan här också. Min erfarenhet av repliker är att de är knarriga och skramliga grejer som skjuter dåligt, men har lite större förhoppningar på denna. Vore trevligt att ha något som känns relativt realistiskt för träning i garaget. Jag får också ihop ungefär sex meter där, så bara kulan orkar hålla sig i luften så långt borde det kunna fungera... :)
syntax-error

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Föregående

Återgå till Luftpistoler