Hatsan 25 Strule vid byte av fjäder

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Hatsan 25 Strule vid byte av fjäder

Inläggav Willow 09 okt 2023, 04:25

Hej alla glada. Verkar hittat ett bra forum.
Tänkte bara kolla om någon har några tips. Teoretiskt sätt har jag suttit i fullfartfjädern och monterat ner och ihop allt utan problem. förutom ett. Jag kan inte skruva fast den tredje sista skruven bakom greppet. gängar inte. testa göra nyta gänger funka inte. ska in till biltema idag och köpa grejer så de ska funka. funderar på o löda ihop de. dålig ide? skulle vilja ha en plint av järn/stål stoppa in i hålet så pistolen går ihop där bak.
Tänker jag helt fel? kan ni bolla några idér. hållit på hela natten. ska hämta ut en nu 25a idag och en hatsan 135 och kika på dem. angående de råkade beställa både hatsan 125 mod och hatsan 135 (sniper?)QE. Vilken är mest värd och behålla?
Bolla gärna med mig. Fick upp intresset rätt nydligen!

/Willow :)
För att följa länken så måste du registera dig.

För att följa länken så måste du registera dig.

Willow

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan 135 och Hatsan 25superc

Re: Hatsan 25 Strule vid byte av fjäder

Inläggav bazookaboy 09 okt 2023, 13:41

Köp en hatsan med gaspistong, då är det bara pumpa pistongen , utan att behöva riva hela bössan. För övrigt är hatsan riktigt skit iallafall deras fjäder bössor.
bazookaboy

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 18 gånger i 16 inlägg

Inläggav Willow 10 okt 2023, 09:08

bazookaboy skrev:Köp en hatsan med gaspistong, då är det bara pumpa pistongen , utan att behöva riva hela bössan. För övrigt är hatsan riktigt skit iallafall deras fjäder bössor.

Funderar på o göra det.. Ger väll inte lika mycket joule?
Willow

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan 135 och Hatsan 25superc

Inläggav jerico 10 okt 2023, 16:34

Gaspistong ger mer än fjäder... Tänk dig för bara. Det är olaga vapeninnehav med trimmat luftgevär.

Skruva ner allt igen och titta så du inte missat något enkelt. Turkarna bygger ganska simpla gevär och det kan vara lätt att få något lite felplacerat. Se om du kan skruva ihop det utan fjädern i? Annars kan det vara en mutter som ramlat ur när du plocka isär den.

Angående de andra bössorna så har jag inte provat någon av dom. Däremot gillar jag QE.
jerico

Tack utdelade: 106 gång
Tackad: 99 gånger i 82 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Inläggav Leopold 10 okt 2023, 18:34

Hej, jag måste påminna om vad som gäller på detta forum angående att ändra luftvapen utöver de max 10J 4m från mynningen som gäller i Sverige för licensfritt: viewtopic.php?f=34&t=1087

Naturligtvis kan man diskutera dessa frågor, fullt relevant om man har licens för kraftigare luftvapen eller funderar på att söka licens för dessa. Men var försiktiga så att ni inte begår vapenbrott, extremt onödigt att hamna i belastningsregistret för sånt här.

I all välmening.
Användarvisningsbild
Leopold

Tack utdelade: 1808 gång
Tackad: 2001 gånger i 1056 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |