Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Ja vi får väl se om TS köper bössan.. kul å se vad han tycker ju. Vad är artemis för udda märke?.
Tenere skrev:Gjorde ett stort pappmål, ca 30 meters avstånd, vilket jag från början inte ens träffade. Så småningom var det kalibrerat såpass att jag iallafall träffade kulfånget på ca 35-40 meter. Ingen vidare träffbild och gjorde fortfarande kalibreringar här men nöjd med resultatet, vid det här laget var jag stel i fingrarna kan jag säga. Sköt lutandes mot räcket utan bipods.
Papptavlan syns till vänster här, kulfånget ligger i majbrasan men svårt att se
För att följa länken så måste du registera dig.
Batistuta skrev:Sedan är bipod inte att rekommendera till fjädergevär. Fjädergevär ska helst hållas löst i handen så rekylen inte påverkas av något stumt. Sök efter Artillery Hold om du vill veta mer.
PLUTTE skrev:Det finns några mod för att göra avtryckaren bättre, kolla på Youtube. Bra avtryckare = bättre precision.
vettedax skrev:Nja lite väl spritt kanske... Du borde nog hålla dig inom en enkrona om du skjuter med stöd. tex sittande vid ett bord.. Du får prova igen å glöm inte ställa in paralaxen rätt annars går det inte
Batistuta skrev:Tenere skrev:Gjorde ett stort pappmål, ca 30 meters avstånd, vilket jag från början inte ens träffade. Så småningom var det kalibrerat såpass att jag iallafall träffade kulfånget på ca 35-40 meter. Ingen vidare träffbild och gjorde fortfarande kalibreringar här men nöjd med resultatet, vid det här laget var jag stel i fingrarna kan jag säga. Sköt lutandes mot räcket utan bipods.
Papptavlan syns till vänster här, kulfånget ligger i majbrasan men svårt att se
För att följa länken så måste du registera dig.
Vad använder du för kulor, det ser ut som en del av dem vobblar in i tavlan? Sedan är bipod inte att rekommendera till fjädergevär. Fjädergevär ska helst hållas löst i handen så rekylen inte påverkas av något stumt. Sök efter Artillery Hold om du vill veta mer.
börne skrev:Batistuta skrev:Sedan är bipod inte att rekommendera till fjädergevär. Fjädergevär ska helst hållas löst i handen så rekylen inte påverkas av något stumt. Sök efter Artillery Hold om du vill veta mer.
Kul att se dig göra ett inlägg Bati, hoppas allt är väl med dig![]()
Skrev om detta på första sidan & länkade även till den bra filmen om artillery hold så hoppas TS tog till sig av den infon.
Men det tål att upprepas... viewtopic.php?p=382477#p382477
Tenere skrev:PLUTTE skrev:Det finns några mod för att göra avtryckaren bättre, kolla på Youtube. Bra avtryckare = bättre precision.
Är det tex denna du tänker på? Avtryckaren var riktigt trög så det är absolut intressant med mods. Har 3d-skrivare så inga problem att lösa en sån distans.
PLUTTE skrev:Tenere skrev:PLUTTE skrev:Det finns några mod för att göra avtryckaren bättre, kolla på Youtube. Bra avtryckare = bättre precision.
Är det tex denna du tänker på? Avtryckaren var riktigt trög så det är absolut intressant med mods. Har 3d-skrivare så inga problem att lösa en sån distans.
För att följa länken så måste du registera dig. här är en video och några har bytt ut justerskruven till avtryckaren till en längre (10mm)
börne skrev:Vi nämnde kassa avtryck på bössor med tvivelaktig kvalitet. Du frågade vad som utmärker ett kasst avtryck, nu vet du.
vettedax skrev:Kan du inte be nån kompis som har luftgevär att prova din bössa? å se vad han säger.
Desaleux skrev:Stoeger är troligen tillverk samarbete Artemis (SPA) prova Diabolo H&N Baracuda 8 i 4.51mm från Hurricane tyvärr min order 200kr antingen 3 burk eller annat.
Diabolo jsb brukar gå samlade spridda trots mindre än loppet.
Tenere skrev:men tänker att det är lite klasskillnad på studsare och luftgevär.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster