Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
atte69 skrev:Oftast har bössor med läderpackning större transferport än bössor med gummi/syntet packning .
byter man till syntet från läder får man ofta "pistonslam" pga större transferport ,speciellt om man har lite starkare fjäder ,,
Tempest skrev:..... Jag kom på att om man ökade diametern på nylonbrickan som ligger försänkt i packningen och håller den på plats så trycks packningen ut lite och tätar bättre, jag använde superlim och strök ett par lager runt omkretsen på brickan och lät det torka så att diametern ökade lite, det funkade och utgångshastigheten blev jämnare och de irriterande skotten med 10 m/s lägre fart upphörde. Är det nån annan som testat det här?.....
atte69 skrev:Oftast har bössor med läderpackning större transferport än bössor med gummi/syntet packning .
byter man till syntet från läder får man ofta "pistonslam" pga större transferport ,speciellt om man har lite starkare fjäder ,,
vettedax skrev:Skall kolla på mina BSA Aisporters..har både äldre med läder å nyare med oring... Inte haft en tanke på det faktiskt.. Kanske man kan mäta genom pipan.
atte69 skrev:vettedax skrev:Skall kolla på mina BSA Aisporters..har både äldre med läder å nyare med oring... Inte haft en tanke på det faktiskt.. Kanske man kan mäta genom pipan.
brukar gå fint att känna med en skruv/kort borr mm ,med bruten bössa (ja håll i pipan ) å se vad man får för mått , kan ju få leta upp lite olika skruv mm för att komma nära ,
svetspinnar finns ju i 3,25 samt 4,0mm , å är man riktigt nyfiken e de ju inte så svårt att släppa pipan från bössan å mäta med borr, dom finns ju i alla storlekar om man inte kommer åt med skjutmåttet ,
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster