Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Buttler skrev:Börne, ditt AA S400f är det singel skott eller kan man ha magasin till det?
Duboka skrev:Fx Dreamline Classic är fin. Nypris 8495 med valnöt så som begagnad så bör den ligga inom din budget.
Buttler skrev:Ja jag är enig.
Dreamline har jag tittat på och den är både snygg och verkar vara ändå i bra prisnivå.
Hur är det förresten om jag hittar en FX pump som står klarar Max 250 bar, betyder det att jag inte kan pumpa ett gevär som är med 300 bar tub? Eller att man helt enkelt kan bara pumpa det geväret upp till 250 och sen tar det stopp för pumpen orkar inte mer?
Buttler skrev:Jag tänker lite så också och en kompressor får jag komplettera med om jag fastnar senare i pcp vapen.
När det gäller val av kaliber har jag läst att det ska gå åt mindre luft per skott om man väljer kaliber 5,5, stämmer det?
vettedax skrev:Står det inte max 200 bar på dreamline?
Buttler skrev:Men hur kan man få ut färre skott om man tankar fullt med luft?! Låter ju ologiskt. Mer luft innebär ju mer krut eller tänker jag fel?
vettedax skrev:Buttler skrev:Jag tänker lite så också och en kompressor får jag komplettera med om jag fastnar senare i pcp vapen.
När det gäller val av kaliber har jag läst att det ska gå åt mindre luft per skott om man väljer kaliber 5,5, stämmer det?
Nej inte då.. En 22a slukar luft å har en sämre kulbana., välj en 4,5 tycker jag...
Buttler skrev:Lite offtopic men är inte Diana 25:or 10 j bara?
vettedax skrev:Ok där ser man... Så med likadan bössa å bägge på 10 J me olika kalibrar så får man ut fler skott med en 22a?
Buttler skrev:Bra information där!
Men jag som kommer mestadels skjuta inomhus, på avstånd Max 12 meter då borde en kaliber 22 funka helt okej? Jag inbillar mig att geväret ska även vara tystare i 22? Har haft fjäder gevär där en 22:a upplevde jag som något tystare än 177
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster