Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Buttler skrev:Tack för en utförlig beskrivning Börne.
Då kan en AA ändå vara bästa alternativet för att de ligger ändå nära i pris och man behöver inte tänka på att FX pipa tar ner hastigheten…?
Buttler skrev:Tack för en utförlig beskrivning Börne.
Då kan en AA ändå vara bästa alternativet för att de ligger ändå nära i pris och man behöver inte tänka på att FX pipa tar ner hastigheten…?
Om jag skulle köpa ett gevär från Tyskland, säg en HW100, är det mycket krävande att få upp de från 7,5 J till 10 J? Måste man lämna in det till en professionell vapenhandlare? Jag har tagit isär flera fjädergevär så jag har inte tummen helt mitt i handen men PCP är ju helt annan mekanism i!
Buttler skrev:Sen läste jag nu att deras Dreamline modell kan man byta kaliber på genom att byta pipan!? Det gör det ju väldigt intressant om jag läste rätt!
Buttler skrev:Förresten så verkar Typhoon finnas även i valnöt stocken enligt FX hemsida:
För att följa länken så måste du registera dig.
Buttler skrev:Hur tänkte AA där egentligen?
poho skrev:https://shop.luftvapen.se/en/luftgevar/air-arms/tillbehor/s400-multi-shot-magazine-kit
Går att modifiera så att du kan använda magasin
Buttler skrev:Hade aldrig trott att ett pcp gevär i endast 10 J smäller högre än ett fjädergevär! Trodde faktiskt pcp var betydligt tystare men där ser man hur fel man kan ha.
Buttler skrev:Mycket intressant. Så du menar att du pumpar din AA till Max 180 för att få jämnast skott/hastighet? Vad händer om du pumpar den fullt? Blir skotten lite ojämnare med ojämnare resultat?
Den där stocken ser ju sjukt fin utdet måste väll ändå vara special beställning på just det stocken?
Sen undrar jag om du inte tycker det är lite nackdel att mata in skotten en för en? Inte för att jag har haft bössa med magasin men det måste väl ändå vara sjukt mycket enklare och bekvämare att ha magasin! Det är en större anledning till varför jag är intresserad av PCP, slippa hålla på med laddarm/bryta pipa, ha magasin och så klart få det rekylfritt.
Igen sjukt snyggt bössa du har där!!
Buttler skrev:Väldigt snyggt, det är bara att gratulera![]()
Tittar man på videos och bilder på dessa gevär på nätet är det få som har så fina exemplar när det gäller trät.
Buttler skrev:Tack för riktigt bra tipps och länkarna. Det är mycket kärlek du har gett de där gevären.
Behövde du slipa stocken lite lätt innan du påbörjade behandlingen?
vettedax skrev:Nja... Står ju en AA pcp på tradera nu å verkar inte va specielt lättsålt.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster