Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Buttler skrev:Jag har faktiskt tittat på den som ligger på Tradera. Ser ut att vara i bra skick och positivt att fäste och kikare följer redan med. Sen har jag ärligt talat noll koll på kikare!
Annars är jag enig att för de pengarna köper jag heller en i valnöt för ca 2000:- mer, dessutom nytt!
Hade det kostat ca 4-4,500:- då hade jag eventuellt stått ut med att skotten ska handmatas.. samtidigt brännan ändå är sugen på magasin, varför kompromiss? Finns egentligen något negativt med att ha magsaft istället för singelskott? Det är ändå pillrigt med de små pelletsen och hålla på..
Börjar också snegla på FXT12, tänker att som första pcp gevär så har det ju allt jag vill ha förutom det där med trästock!
Fastnar jag för pcp kan jag ju alltid sälja det för 3000-4000:- och sen köpa drömgeväret med valnöt stock (då blir det definitivt AA410).
Buttler skrev:Är denna något att ha till Air Arms? Och hur funkar det, tar man bort den befintliga shrouden och monterar det istället? Hur mycket tystare blir geväret?
För att följa länken så måste du registera dig.
Buttler skrev:Är denna något att ha till Air Arms? Och hur funkar det, tar man bort den befintliga shrouden och monterar det istället? Hur mycket tystare blir geväret?
För att följa länken så måste du registera dig.
Buttler skrev:när det gäller val av pellets, vad kör du för vikt på pellets när du skjuter med ditt S410 (kaliber 177)?
vettedax skrev:Är JSB lika populär i andra länder tro?
Buttler skrev:Tack för synpunkterna.
Ni som har flera vapen och hållit på med det här en längre tid och säkert testat många diaboler, vad skulle ni säga är maxvikt på ammunitionen som man bör använda sig av i ett 10 J pcp gevär i kaliber 177? Då tänker jag att avståndet man skjuter på ska vara mellan 10 till Max 40 meter.
Jag har sen tidigare flera askar med olika ammunition där det varierar från 0,5 g till d t nästan tre dubbla.. på vissa av de H&N askarna jag har står det tex 16 J eller 25 J, menar de att geväret borde vara i den kraften för att ammunitionen ska komma till sin rätta?
Buttler skrev:Sen vill jag även tillägga när det gäller att använda handpump, då jag hade aldrig gjort det förut och läst på vissa trådar där folk påstår att det är jobbigt.. jag fyllde geväret från 120 till 190 och det var knappast nåt jag skulle kalla för jobbigt eller tidskrävande. Jag väger 71 kilo och är inte hulken precis.
Buttler skrev:En sak jag märker är att jag finner det rätt svårt att hålla geväret still när jag försöker skjuta utan stöd. Men det har kanske mer och göra med mig vara ovan än geväret.
Vad är skillnaden om man ska skjuta längre än 30 meter, tex skjuta upp mot 40 meter med 10 J? Är det att man får lobba in skotten? Hjälper det om man använder lättaste ammunition som finns tillgängligt?
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst