Field Target Ängelholm

Här pratas det om diverse skytteklubbar och föreningar

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Field Target Ängelholm

Inläggav Eriks1983 15 mar 2022, 12:07

Söker sällskap inför imorgon om någon är intresserad.
Kommer finnas på plats mellan 10-14.
Eriks1983

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Fx maverick

Inläggav daskapitan 17 mar 2022, 15:39

Årsmöte Tåstarps Skytteförening är den 6 April klockan 1800. Det kommer att hållas i Luftgevärshallen ovanför Biblioteket i Tåstarps skola. Välkomna !
You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons.- Homer Simpson
Användarvisningsbild
daskapitan

Tack utdelade: 71 gång
Tackad: 38 gånger i 27 inlägg
Skytteklubb: Tåstarps Skytteförening-TSKF
Luftvapen favorit: allt av intresse

Inläggav Berget 24 jun 2022, 17:00

Finns fortfarande inget i Ängelholm?

Om nu man har oturen å behöva ta sig till tåstarp, kan man de när som elr måste de vara "öppet"?

Jag brukar oftast bruka mina hobbys lite när jag känner för de, de är inte ofta tider passar.
Berget

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav daskapitan 06 maj 2023, 09:15

Hej Allesammans!

Efter ett mycket långt uppehåll så har jag nu återuppstått igen, denna gång som Ordförande för Tåstarpsskytteförening TSKF.

Tänkte härmed ge Eder en liten uppdatering om vad som har hänt och vad som ligger i planeringen.

Av personliga skäl så har jag inte varit aktiv i skyttet för egen del, sporadiskt luftpistolsskytte har det kanske blivit men inte något FT alls. Tyvärr.

Mitt deltagande i Föreningen senare år har sträckt sig till att försöka hålla Luftgevärsskytte 10m för barn och ungdom vid liv.
Detta har inte varit så lätt på grund av alla turer kring Covid samt svårigheter att hitta någon att bistå mig med detta. En del föräldrar har dock gjort stora och goda insatser men när deras egna barn hittar nya intressen så är det naturligt att de följer med så att säga och man är tillbaka på ruta ett.

Jag kan berätta att jag har gjort studiebesök hos tre andra föreningar och de har liknande erfarenheter.
En förening berättade att i ett försök i att rekrytera nya medlemmar hade man delat ut 1500 flygblad.
Detta genererade exakt 0 stycken nya skyttar.
Man erbjöd generöst öppethållande under vintersportlovet som gav ca. 200 besökare - 2 stycken nya ungdomar blev resultatet.

Denna vårtermin bedrivs inget skytte i luftvapenhallen för vår del, förhoppningsvis kan vi få igång denna aktivitet igen till hösten, med lite tur och välvilja.

Ok.
FT skytte bedrivs i någon mån men inte i föreningens regi. Detta är är lite synd med tanke på föreningens "storhetstid" för en cirka tio år sedan avseende denna skytteform som bjöd på goda skratt och trevligt umgänge och genererade verkliga proffs.

Så vad har föreningen idag att erbjuda ?
Förutom ovannämnda planerade LG skytte till hösten så är det dags att få igång "Sommarskottet" igen vilket är korthållsskytte 50m i kaliber 22.
Detta är 8 tisdagskvällar mellan den 6/6 till den 12/8.
Mer information finns på vår hemsida tåstarpsskytteförening.n.nu

Då detta är ett luftvapenforum så kan jag berätta för den som är intresserad och nyfiken så tillhandahåller föreningen fallmål och kulfång , tavlor får man själv stå för, vid skytte på vår vackert belägna skjutbana.
Där finns likaså en paviljong som man kan kura i om vädret skulle slå om till det sämre.

Nåväl.
Nästa lördag den 13/5 är det Städdag uppe på banan.
Vi tänkte ta ett ryck och städa upp lite, både inne och ute. Tiden är satt till 10:00-14:00
Efter "rycket" ( med lite tur så är vi kanske färdiga någotsånär vid tolv/ett tiden) så tänkte vi få igång grillen samt skjuta lite med våra egna privata vapen, äta och umgås.
Gamla som nya medlemmar är välkomna och givetvis även nyfikna själar som vill se hur vi har det. Ta gärna med något att slänga på grillen.

Vänligen Välkomna !

Det sagt och skrivit så vill jag berätta att jag inte kommer att ha så bra koll på denna sida men ska försöka kika in med jämna mellanrum.

Vill man nå mig eller Styrelsen så gör man det bäst på tastarpsskytteforening1900@gmail.com

Och som sagt så kan man nå oss på våran ovan nämnda hemsida.

Med vänlig hälsning
Roland Nilsson
You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons.- Homer Simpson
Användarvisningsbild
daskapitan

Följande användare vill tacka daskapitan för detta inlägg
skjutglad (06 maj 2023, 19:04), gubbe (07 maj 2023, 19:28), Dudda (07 maj 2023, 21:25)

Inläggav Marsi 07 maj 2023, 11:26

Tackar för livstecken. Är ryggen med mig kommer jag till städdagen.
Marsi

Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 65 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: Tåstarp skytteförening
Luftvapen favorit: Air Arms EV2 mk4

Inläggav daskapitan 08 maj 2023, 11:59

Tack själv !
Akta ryggen. Man har bara en..
Kan ju vara konsult/ arbetsledare eller grillmeister :Thumbupp:
Roligt om du kan komma, och givetvis alla andra som vill och kan.
Tack alla ni andra som bekräftade att medddelandet kom fram.
Roligt att se.
Hoppas att vädergudarna är på vår sida.
Mvh
Användarvisningsbild
daskapitan

Inläggav daskapitan 07 feb 2024, 20:55

Hej Allesammans.
Årsmötet för Tåstarps Skytteförening kommer att hållas i Luftvapenhallen ovanför Biblioteket i Tåstarps skola den 18/2 13:00.
Hjärtligt välkomna!

Tveka inte att kontakta mig på atlasmaster@yahoo.com vid eventuella frågor.

Mvh
Användarvisningsbild
daskapitan

Inläggav daskapitan 22 aug 2024, 12:02

Hejsan Allesammans
Jag har inte varit inloggad på jättelänge men idag så tänkte jag att gör en kopp kaffe och sätter mig ner och går in och kikar på detta eminenta forum...

Denna tråden var överst på listan.

Ja, var ska man börja?
Efter en längre tids återhämtning efter ett missöde så började jag med att ställa upp som funktionär vid ungdomsverksamhet hos min lokala Skytteförening.
Det var svårt att hålla det igång. Först hade vi problem med brandskyddet. Verksamheten fick läggas ner temporärt.
Sedan kom pandemin i omgångar.
Själv hade jag inte mycket ork att bedriva skytte.

Men skam den som ger sig.
Gjorde lite studiebesök hos andra lokala Skytteföreningar för att se hur de hade det samt försöka få ideer och igång samarbete som tidigare funnits i gångna tider.

Vår förening hade det kämpigt. Man ville skrota Luftvapenhallen och verksamheten där för att spara pengar. Endast Skjutbanan och Korthållskytte skulle bevaras fast det hade legat nere likaså.
Dåvarande Ordföranden samt Styrelsen avgick.
Vi var sex personer på årsmötet.

Det var ett ledsamt möte.
Det var i och för sig inte kanske första gången Föreningen "stod med en fot i graven" men det var ytterst dystert.
Det var inte bättre än att jag manades att ta på mig Ordförande rollen, vilket jag gjorde om än motvilligt.
När mötet var slut så var det jag samt tre ledamöter som försökte blåsa liv i verksamheten.

Och det gjorde vi.
Rekrytering till Styrelsen skedde efter hand.
Tror att vi då hade åtta betalande medlemmar.
Idag är vi närmare femtio.

Men det har varit ett massivt arbete och själv har jag varit nära ett nervöst sammanbrott vid ett flertal tillfällen. Men.
Tack vare bra Styrelsemedlemmar och tålamod, lite is i magen och lite tur så har vi lyckats få skyttet på Skjutbanan igång och har trots stora ekonomiska utlägg dvs. investeringar, nu uppnått det medlemsantal som kan bära och subventionera skyttet i Luftvapenhallen framöver.

Som jag ser det så är det föreningens framtid. Det är ju vår "plantskola" för att få kunna få hålla liv i Föreningen 125 år till (vilket vi fyller nästa år).
Vi vuxna MÅSTE stötta möjligheten för att kommande generationer ska få upp intresset.
Det var ju så när man själv var knatte att några "gubbar och kärringar" ställde upp och guidade och uppmuntrade...
Men ja,
det är svårt.

Vänligen Ursäkta ett jätte inlägg :o
Det får bli en "copy paste" på FT Ängelholms tråden...

Tack alla ni här som håller forumet igång.
Det är också viktigt.
Jag ska försöka att skärpa mig.

Tack Allesammans.
Användarvisningsbild
daskapitan

gubbe (22 aug 2024, 20:47)

Inläggav daskapitan 22 aug 2024, 12:16

Gjorde en "copy paste" från en annan tråd här på forumet...

En liten uppdatering.

Men jag kan tillägga att det bedrivs fortfarande FT skytte i Föreningen även om det minskat betydligt.
Jag och någon till skjuter.
Inte jag så ofta tyvärr.
Vi har gott om fallmål och jag hade tyckt att det hade varit roligt om vi kunde samla ett gäng för en runda.
Vi bokar banan helt enkelt.

Tänkte att passa på att uppdatera Er om vår nya hemsida hos Svenskalag :

svenskalag.se/tastarpskf

Det kan ju kanske vara intressant.
Det har ju faktiskt hänt lite det senaste året.
Men
Luftskyttet behöver ett lyft. Inte bara på banan men även i Luftvapenhallen.
Något som jag kommer att lägga mitt bästa krut på i det närmaste och hela kommande läsår.

Alla är välkomna, stora som små...

Hjärtligt välkomna!

Mvh
Användarvisningsbild
daskapitan

XY1 (22 aug 2024, 12:41), gubbe (22 aug 2024, 20:48)

Föregående

Återgå till Skytteklubbar och föreningar

| | |likartade trådar| | |