Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Rose68 skrev:Hej,
Jag har kommit över en LG55 i bra skick, men har behövt byta packningarna. Nu när,jag skall sätta ihop det har jag problem med anti bear-trap (vet inte vad man kallar den på svenska). Jag får inte rätt på den. Jag satte i den gamla fel, och den fick naturligtvis sönder, så jag fick beställa en ny hos Waffen Gota, och den var allt annat än billig med frakt. Därför är jag extra försiktig med den nya. Någon som vet någon bra sida som förklarar hur den skall sättas in? Jag har hittat sprängskiss, men den är väl lite si så där. På Youtube hittar jag inget…
När jag beställde delar slog även till på en +7,5 joule fjäder, men efter jag fick hem den funderar jag på om jag verkligen skall installera den. Kan bössan bli mindre träffsäker då? Har ingen aning om hur stark den är, bara att den överstiger originalet.
vettedax skrev:Ganska trötta bössor gjorda för 10 meter.. Har tre.. Jag satte i starkare fjäder mm.
Men cylindern är ju lite så blev väl ingen jätte effekt ändå.. bössan i sig tycker jag är skit fin å funkar hundra.. Mina har fina valnötskolvar å ett jättefint avtryck.. Man skjuter hål i hål lätt ju..
Rose68 skrev:Tack för hjälpen med bilderna, nu sitter den på plats. Satte i den starkare fjädern, men vet inte om det gjorde någon skillnad eftersom jag inte kunde jämföra med den gamla. Jag får hem en chronometer i veckan, så skall kolla vad den ger med den nya fjädern. Den gamla finns det ju lite data på nätet vad den ger. Är ingen effekt jägare i den bemärkelsen, men det är ju alltid roligt när man kan skjuta på lite avstånd. Satte även på ett gammalt Aimpoint rödpunktssikte som jag hade liggande (har diopern kvar, med resten av orginaldelarna). När jag sköt in bössan så måste jag säga att den skjuter fantastiskt fint. Jag har inga andra luftgevär att jämföra med, men jag är mycket nöjd.
Nästa projekt blir att fixa till min FWB 65 som jag fick med i samma köp som geväret. Otroligt fint skick, från -68 i orginal kartong. Fick till och med diaboler från samma tidsålder, en riktig tidskapsel…
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster