Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Det undrar jag med.. Har en gammal Smith wesson som patronen inte går in i fullt... hittar inga skador. Kan diametern variera?
vettedax skrev:Det undrar jag med.. Har en gammal Smith wesson som patronen inte går in i fullt... hittar inga skador. Kan diametern variera?
Tempest skrev:Det finns kortare 8 grams patroner som användes förr i sodavattensifoner och vissa kolsyrepistoler, de finns att köpa fortfarande.
Emilio skrev:Tack båda för svar! Hade ingen aning om att patronen inte skulle sitta kvar. Man lär sig något nytt varje dag!Patronen har definitivt suttit kvar mellan skjutningarna, men det får bli ändring på det. Jag ska ta en sväng till Biltema och köpa silikonspray och ge en liten dusch på både kolsyrepatron och pipan. Är det något mer ställe som bör få sig en spray när man ändå håller på?
På tal om CO2-patroner. Var köper man dom billigast? Är det någon skillnad på olika patroner?
vettedax skrev:Är det inte lite konstigt ändå.. Min kompis Feinwerkbau Co2 från 1981 funkar hundra efter 40 år å har aldrig smörjt med nått. lånade den förra sommaren å den är som en ny pistol.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster