Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Luftpangarn skrev:jerico skrev:Nybliven ägare till en FWB 80. Klart trevlig pistol. Jag har fått kleta lera på kolven så det är lite sådant fix för att få till det.
Valet stod mellan en sådan eller en ny PCP och den här var "något" billigare. Pangar mest krutpistol så det här är för källaren.
Du får gärna visa bilder på vad du gjort med leran!(Bara för o retas, tycker jag min Röhm Twinmaster Trainer verkar ha bättre kolv...
)
Vad jag fattar, verkar det vara en "pre comrimated pneumatic", dvs helt rekylfri luftpistol?!
Känns pistolen tung? Vad fick du betala? (Att det handlar om ett "precisionsverktyg", behöver knappast debatteras!![]()
)
vettedax skrev:Använder mest min Morini nu om jag skjuter pistol.. Helt suverän pcp men dyr.. Min feinwerkbau 80 har jag kvar sen 1981 å köptes ny då.. kostade 2000kr drygt...
För att följa länken så måste du registera dig.
vettedax skrev:Vet faktiskt inte varför...å jäkligt grovt korn dessutom.
Luftpangarn skrev:jerico skrev:Nybliven ägare till en FWB 80. Klart trevlig pistol. Jag har fått kleta lera på kolven så det är lite sådant fix för att få till det.
Valet stod mellan en sådan eller en ny PCP och den här var "något" billigare. Pangar mest krutpistol så det här är för källaren.
Du får gärna visa bilder på vad du gjort med leran!(Bara för o retas, tycker jag min Röhm Twinmaster Trainer verkar ha bättre kolv...
)
Vad jag fattar, verkar det vara en "pre comrimated pneumatic", dvs helt rekylfri luftpistol?!
Känns pistolen tung? Vad fick du betala? (Att det handlar om ett "precisionsverktyg", behöver knappast debatteras!![]()
)
vettedax skrev:Vad för lera använder du?
börne skrev:vettedax skrev:Vad för lera använder du?
Googla cernitlera.
vettedax skrev:8 mm är kornet på min Morini.Är jag siktar på 10 meter så är kornet ungefär lika brett som det svarta på tavlan.. Rätt grovt alltså.
vettedax skrev:Mätte min Morini nu... 160 m/s..
vettedax skrev:Mätte min Morini nu... 160 m/s..
börne skrev:vettedax skrev:Mätte min Morini nu... 160 m/s..
Säger ju inte så mycket utan vikten på diabolen.
vettedax skrev:börne skrev:vettedax skrev:Mätte min Morini nu... 160 m/s..
Säger ju inte så mycket utan vikten på diabolen.
Nä klart.. vanlig jsb 4,52.
vettedax skrev:Japp.. Ett synligt spel både under det svarta å likadant på sidorna.. Så fick vi lära oss.
Ja det gäller ju att få till nått som blir samma varje gång.. I princip kan man ju sikta var dom helst egentligen.. Det med ljusspalt runt om är viktigt.. Kommer kornet in i det svarta skjuter man lätt fel på höjden å samma med för liten spalt på sidorna...Luftpangarn skrev:vettedax skrev:Japp.. Ett synligt spel både under det svarta å likadant på sidorna.. Så fick vi lära oss.
Tack! Det var värdefull info om hur man gör! Att bara litet flummigt sikta mellan det svarta, och yttersta ring, har inte känts helt begripligt hur man får precision på det. Yttersta ringen hamnar ju under siktet, så det är inte jättebra ledning. Nu vet jag hur jag skall sikta och skruva siktet på min Röhm Twinmaster Trainer.(Långt ifrån någon Morini, men riktigt hygglig ändå, med tanke på att den kostar en bråkdel så mycket.)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 3 gäster