Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Knotvillage skrev:Någon som vet om det finns plats? På mitt gamla CF20 som skramlade som en marrakass fanns det inte ens plats för ett varv med en ölburk, då nöp fjädern.
vettedax skrev:Själv tycker jag öppna riktmedel som korn å sikte är underskattat... Vi fick ju som ynglingar lära oss detta. fiberoptiska tycker jag själv är väldigt oprecisa å svårt skjuta tätt med. diopter funkar bara på tavla såklart. siktar man som pistol skyttar med korn å sikte så skjuter man väldigt tätt... alltså både korn å sikte under den svarta pricken. prova det. ett helt fyrkantigt korn å ett fyrkantigt sikte passar mig perfekt. gärna lite grövre.
Archon skrev:Emilio skrev:Har lyckats läsa mig fram till nu att det ena är ett så kallat fiberoptiskt sikte och det andra är ett... korn och skåra?Antar fortfarande att det handlar om vad man känner sig mest bekväm med, eller finns det faktiska för- och nackdelar med dessa?
Fiberoptiska riktmedel fungerar bäst om man ägnar sig åt spontanskytte på burkar och dylikt på nära håll. Fiberoptiken gör det enklare att sikta och ger ett snabbare skytte.
En annan fördel är att man kan skjuta på mörkare mål under taskiga ljusförhållanden. Vill man skjuta fina serier på en tavla tycker jag dock att korn och skåra funkar betydligt bättre.
jorj skrev:Till en HW30 kan du ta det som passar dig i smak, denna bössa lever inget större liv vid skott ögonblicket. Annars är ett fäste i 1 del nog alltid att rekommendera då de sitter bättre med minsta risk att flytta sig.
vettedax skrev:Element optik är ju verkligen bra å prisvärda sikten..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst