Skogshuggarn skrev:Visste inte att det fanns en kalkylator på forat. Med den gjordes beräkningen på en 10l flaska *2=20l flaska å då fick jag 72 fyllningar, så det var ganska nära det jag fick fram men den länkad kalkylatorn, känns som sagt som båda de här kalkylatorerna anger för många fyllningar.
Har du kollat om det stämmer med med din 7l tank/fyllningar?
Nä har aldrig räknat fyllningar, har mer eller mindre alltid fyllt tidigare än jag behövt då jag haft turen att kompisar i klubben kunnat fylla den till mig & har då låtit dom fylla innan den är nere för långt i tryck så deras kompressorer behöver jobba mindre.
Just nu har faktiskt en i klubben flaskan, lämnade den igår & han visade hur hans Hill kompressor fungerar, så för att den skulle starta behövde han över 203 bar, så hade ju kunnat fylla ett tag till med den men fyller redan nu.
Edit: Nu är den fylld till 300 Bar & hämtad, tack till den som fyllde om du läser
Men jag klarar mig lätt ett helt år på min 7 liters flaska, men då skjuter jag ju en hel del med krutbössan också numera. Innan 2019 var det bara luftvapen så då blev det fler fyllningar av flaskan. Dessutom skjuter jag rätt ofta med en av mina 10J bössor om jag skjuter luft idag & då kan man ju mata iväg massa skott på en fyllning, speciellt med min FX.