Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
buell1125r skrev:https://shop.luftvapen.se/nya-produkter-senaste-inlagda/custom-stock-hw-77-97-valnot
Chris skrev:finns ju valnöt och valnöt.... kostar allt mellan 1000kr- ca 30000kr beroendet mönster, ålder och vilket valnötslag det är.
ibalnd finns fina på Egun men googlar du "schaftholzrohlinge" eller bara "schaftholz" och "walnuss" hittar du fina grejer faktiskt
vettedax skrev:Nu när jag tänker på det ligger det en firma som säljer ädelträ här i gbg... Får ta en sväng dit å kolla.
börne skrev:vettedax skrev:Nu när jag tänker på det ligger det en firma som säljer ädelträ här i gbg... Får ta en sväng dit å kolla.
När jag var yngre så hade vi en möbelsnickare i stan som var sjyst, ingen aning om han finns kvar, gick ofta dit & fick spillbitar av fint trä då jag gjorde knivar. Kommer ihåg att det fanns sjukt fina trästycken man glodde på när man va där![]()
Det var väl där nånstans man blev besatt i att det ska minsann va valnöt i kolvarna inte tråkig bok![]()
Sen ser man ju bara på sina egna bössor med valnötskolv hur stor klasskillnad det är på valnöten & då finns det ju så sjukt fin & dyr valnöt utöver det finaste man själv har.
Tänker främst på VO vapen i min närhet som bygger vapen för väldigt mycket pengar, vissa har sålts för flera miljoner.
Har sedan länge glömt namnen på handlarna men förr när det var lite fart på inläggen här var det ofta nån som tipsade om olika kolvar från öststatsländerna till överkomliga priser, dessa tillverkare borde ju finnas kvar om man orkar leta lite & Googla runt.
Batistuta skrev:I usa säljer dom original valnötsstockar till några av HW modeller bla HW97
Batistuta skrev:Kanske de får mersmak och säljer i Europa också
Chris skrev:googlar du "schaftholzrohlinge" eller bara "schaftholz" och "walnuss" hittar du fina grejer faktiskt
Återgå till Stockar och kolvar
Användare som besöker denna kategori: vettedax och 3 gäster