Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Fjädern skrev:Rasp? Kan det vara något?
vettedax skrev:Fjädern skrev:Rasp? Kan det vara något?
Nä,, provat å den är för grov, det absolut bästa jag använder är en ocilerande slipmaskin med utsug å papper med hål i, i mitt fall en bosch som jag gav 500 för, rätt papper så avverkar den skitbra, sån kan man köpa på tradera billigt. Den är lätt att styra å slipar jämt å lätt att få plant..
Fjädern skrev:vettedax skrev:Fjädern skrev:Rasp? Kan det vara något?
Nä,, provat å den är för grov, det absolut bästa jag använder är en ocilerande slipmaskin med utsug å papper med hål i, i mitt fall en bosch som jag gav 500 för, rätt papper så avverkar den skitbra, sån kan man köpa på tradera billigt. Den är lätt att styra å slipar jämt å lätt att få plant..
Tack! Tycker du jag tänkt rätt med maskeringen? Ska lixom in/ner men ändå rundad…(sjukt luddigt)…
Batistuta skrev:Är det inte enklare att ta högre kikarfästen istället för detta "helgerån"![]()
Men jag hade nog gjort som du om jag skulle göra detta, rasp o fil!
Batistuta skrev:Är det inte enklare att ta högre kikarfästen istället för detta "helgerån"![]()
börne skrev:Batistuta skrev:Är det inte enklare att ta högre kikarfästen istället för detta "helgerån"![]()
Ha.... Rasp & fil!! Jag har ju sett dig karva valnöt med morakniv![]()
Jag vill ju oftast alltid ha högre kolvkam, men är väl för man har större kikarsikte än många andra så man måste ha höga fäste.
Ska man grovköra går det faktiskt bra att forma trä med vinkelslip & lammelskiva, men man får va finkänslig & inte trycka till för då tar det snabbt. Nu har jag aldrig gjort det på en gevärskolv men har format till mina grepp till min 1911 med vinkelslip sen finputsat med slippapper, du ska kanske inte ha bort så mycket material så rasp & fil är ju lite mer safe då det inte går så snabbt att förstöra en hel kolv vilken man ju helst undviker.
Kul med projekttrådar i vilket fall.
Återgå till Stockar och kolvar
Användare som besöker denna kategori: Tempest och 0 gäster