Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:
Nu får bössan va som den är & bara användas.
jerico skrev:Och det vill du att jag ska tro på?![]()
Du kommer liksom jag snart börja fundera på något....
Men kul att du fick till det.
vettedax skrev:Om jag vill sänka avtryckarvikten skruvar jag ut skruven då?
börne skrev:vettedax skrev:Om jag vill sänka avtryckarvikten skruvar jag ut skruven då?
Ja
vettedax skrev:lite nyfiken på hur tätt du skjuter å vilket avstånd med bössan? typ bänkskytte då.
vettedax skrev:Jo såg bilden men missade nog avståndet där.
vettedax skrev:Bytte du justerskruven när du monterade din setback trigger, jag frågar för igår skulle jag sänka avtryckarvikten på min hw95 med setback trigger å det gick inte alls, avtryckaren tog i skruven. å jag är säker på att den är kortare, jag får korta den ytterligare.. borde gå fint med en dremel.
börne skrev:vettedax skrev:Bytte du justerskruven när du monterade din setback trigger, jag frågar för igår skulle jag sänka avtryckarvikten på min hw95 med setback trigger å det gick inte alls, avtryckaren tog i skruven. å jag är säker på att den är kortare, jag får korta den ytterligare.. borde gå fint med en dremel.
Jag bytte inte justerskruven, använde den man fick med i kitet.
Men har du en Set Back trigger? jag har en Extra Set Back trigger, dom har en betydligt kortare justerskruv.
börne skrev:Om du har den avtryckaren på nedersta bilden har du en Extra Set Back & den kortaste skruven, om inte det är så att dom ändrat skruven nu på senare år, du hade väl köpt din för flera år sedan? Det är sjukt tight även på min, jag har mitt trycke vid c:a 250 gram & ska jag ner mer får jag slipa av spåret & göra ett nytt.
Men jag har justerat en del på ingreppet också så det går ju av med mindre rörelse också om man slipper en del släp i avtrycket.
vettedax skrev:börne skrev:Om du har den avtryckaren på nedersta bilden har du en Extra Set Back & den kortaste skruven, om inte det är så att dom ändrat skruven nu på senare år, du hade väl köpt din för flera år sedan? Det är sjukt tight även på min, jag har mitt trycke vid c:a 250 gram & ska jag ner mer får jag slipa av spåret & göra ett nytt.
Men jag har justerat en del på ingreppet också så det går ju av med mindre rörelse också om man slipper en del släp i avtrycket.
Ja, tänkte lite så jag med, har inte vågat röra sears eller vad det heter, får nog sätta mig in lite mer i detta.
Användare som besöker denna kategori: Skon och 1 gäst