Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
XY1 skrev:Nästa EM / World Cup hålls 2027 i Sydafrika. 2029 hålls det i Spanien.
Nitro skrev:I Sverige är intresset minst sagt ljummet.
Jag anordnade en BR tävling hos Mörrums skyttegille för typ 3 år sedan och har för mig att det var 4-5 stycken som ville delta.
Det hela slutade tyvärr med att jag ställde in tävlingen.
Men det är fritt fram för var och en att anordna en tävling.
Vill du ha rådgivning så kan jag hjälpa dig.
Nitro skrev:I internationella tävlingar finns det bestämda mått och hur bänkarna ska se ut.
Jag har ritningar och mått på dessa.
Materialkostnad per bänk uppskattar jag till 2-3000kr.
Men för att anordna en tävling i Sverige finns det inga regler.
Dock behöver bänkarna vara stabila samt passa både vänster och högerskyttar.
Captain Beefheart skrev:Nitro skrev:I internationella tävlingar finns det bestämda mått och hur bänkarna ska se ut.
Jag har ritningar och mått på dessa.
Materialkostnad per bänk uppskattar jag till 2-3000kr.
Men för att anordna en tävling i Sverige finns det inga regler.
Dock behöver bänkarna vara stabila samt passa både vänster och högerskyttar.
Ok, vi har några gamla skrivbord på klubbens bana som vi skjuter från, dom är verkligen inget vidare men några av oss skjuter rätt fina träffbilder med 22lr och uppåt (50-300m). Jag bor i skogen och skjuter mycket luft hemma med min vackra sambo och närmsta granne och tänker bygga några bänkar, vi skjuter från staplade lastpallar nu. Kollade lite vad som fanns skrivet tidigare här på forumet och hittade en variant som jag sett tidigare på ett annat forum. Jag skissade lite från det efter jag testat med en wellpappskiva och kom fram till att detta skulle kanske fungera för oss högerskyttar, men det är ju bara att göra den tvåsidig, så passar den både vänster och högerskyttar i min storlek. Måtten är inte riktigt klara än, det här är bara ett utkast från en skiss.
Hur ser era bänkar ut, ni som har sysslat med bänkskytte lite seriöst ett tag?
Sen har vi även ett par riktigt jäkla stabila bänkar gjutna i betong i varje skjuthall.
Captain Beefheart skrev:Sen har vi även ett par riktigt jäkla stabila bänkar gjutna i betong i varje skjuthall.
Är dom gjutna i den formen som cirkulerar bland Robsofts användare?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster